poradte
kožak
dobry den,víte já se chci zeptat,ja vim že asi napíšete,že to je ve mě a že musim chtít,ale já chci a nák to prostě nejde.no,aby jste byli v obraze,tak se jmenuji honza,je mi 21 let a 3roky beru pernik,asi tak dva si píchám,no to sice trošku lžu protože si vlastně sám nepíchám vite bál bych se aby si mamka nevšimla že jsem rozpíchanej,mam spoustu kamarádů co to udělaj za mě a myslim že asi líp.prostě sem se chtěl poradit co mam dělat,nechci dopadnout blbě,ale myslim že by to tak klidně mohlo dopadnout.já si kolikrát řikám že na to seru a sem o tom fakt přesvědčenej a pak někoho potkam a sám se ho ptám jestli nemá nebo sežene,nevim prostě mi přepne a sem úplně jinej.asi je to vsechno na ,ale člověk nikdy neví

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že je to pro vás složité a je jasné, že i když chcete přestat a nechcete dopadnout špatně, že se ne/užívání drog po třech letech poměrně nesnadno ovládá. Jestli dobře chápu z vašeho dotazu, tak jste se pokoušel přestat sám. A zřejmě to úplně nefunguje tak, jak byste si představoval. Napadlo mě, že by možná nebylo od věci kontaktovat někoho z odborníků a situaci probrat. Jestli máte opravdu zájem s drogami přestat, s odbornou pomocí máte mnoho násobně vyšší šanci na úspěch. A nemusí to zrovna znamenat nějakou pobytovou léčbu, existují i ambulantní programy. Nutno říct, že vás to přesto bude stát dosti sil a že to nebude tak jako tak jednoduché, ale na druhou stranu není důvod, proč by se vám to nemělo podařit, když se do toho pustíte. Pokud je z Prahy, může se obrátit například na Kontaktní centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7 (tel 283 872 186, mail kacko@sananim.cz) a domluvit si s někým z pracovníků schůzku, doporučili by vám tam, jak postupovat dál. Přes K-centrum je možné zprostředkovat i rezidenční léčbu v léčebně nebo v terapeutické komunitě. Případně je možné kontaktovat Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7 (tel 220 80 31 30, mail stacionar@sananim.cz), kde probíhají tzv. motivační skupiny pro lidi s podobnými problémy (skupiny jsou volně přístupné, otevřené všem, kdo mají potíže s drogami a uvažují o léčbě, každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12 h). Denní stacionář také nabízí ambulantní léčebný program. Pokud nejste z Prahy nebo blízkého okolí, napište, odkud je a zkusíme vyhledat další kontakty. Zatím přeji hodně štěstí.