srdce
lery
Dobry den, chtel bych se zeptat , zda jsem si mohl privodit nejake poskozeni srdce, ktere by nebylo zjistitelne napr. na EKG? Pred necelym mesicem jsem si dal za noc zhruba 0,3 G pervitinu.Takove mnozstvi jsem mel poprve ( predtim jsem mel pervitin asi 3x, pokazde velmi male mnozstvi). Byl jsem doma, chtel jsem se pres noc ucit na zkousky. Do toho jsem pil take dost kafe. K ranu jsem si dal jointa, aby se mi lip usinalo. Po chvili se mi strasne rozbusilo srdce. Snazil jsem se nestihovat, ale nebylo to platne. Zacal jsem citit tlak a paleni na srdci (bolest jsem necitil) leva ruka me zacala palit brnet. Po chvili jsem mel pocit ze mi srdce snad exploduje, ze nemuze takove tempo vydrzet. Pak jsem mel pocit, ze mi bije dost nepravidelne. Nakonec jsem citil (a nebo si jen vsugeroval) ze mi nebije vubec, to trvalo tak 10 sekund. Take mi pripadalo, ze do srdce dostavam křeče.Mel jsem prisernej strach o zivot.Tak jsem si zavolal sanitku. Vsechno jsem jim rek, tam me trochu uklidnili, rekli ze se to stava, ze se mi to jen zdalo. Dali mi nejaky sedativa a poslali me domu. Nalez byl paraxismalni tachykardie (neslo to moc dobre precist).Druhej den jsem sel na Ekg a to bylo uplne normalni. Nicmene jsem citil stale tlak u srdce. To trvalo tak 10 dni az to uplne prestalo.Od toho dne jsem prestal kourit travu, kterou jsem do te doby kouril tak 3 roky kazdodenne. Vydrzel jsem to 20 dní. Mel jsem pak maturitni ples. Dal jsem si dost velkou caru koksu, zadny srdecni potize jsem nemel, az k ranu se mi zase rozbusilo (myslim ze s tech jointu). Strasne jsem se na tom zapek, ale uz jsem se tolik nestihoval. Druhej den jsem byl v klidu, pak jsem si dal brko a zase jsem zacal citit ten tlak u srdce. Je mozny , ze je to psychicky nasledek? Znova jsem se rozhod, ze prestanu hulit, ale nevim, jak to zvladnout, kdyz okolo mne vsichni huli. Nemohl bych se u vas nekdy zastavit, probrat par veci co me trapi, pripadne mi doporucit nejakeho psychoterapeuta? Mam dalsich par psychickych problemu, ktere se zacali objevovat po obdobi, kdy jsem tyden co tyden bral tripy , zhruba 4 mesice. Dekuji Vam.

Odpověděl: Pavel Kubů
Paroxysmální tachykardie přeložena do češtiny znamená záchvatovité zrychlení srdeční činnosti, což vysvětluje mimo Vaše jiné obtíže i prožitek "zástavy srdce", kdy se mohla na chvíli zpomalit frekvence srdeční činnosti. Pocity bušení srdce a tlaku na hrudi se u Vás dostavují po požití konopí, to odpovídá faktu, že jedním z účinků konopí je zrychlení srdeční činnosti, v kombinaci s dalším účinkem THC, kterým je zvýšení úzkosti, pak intoxikovaní jedinci někdy zažívají strach ze srdeční příhody. Nejste prvním a zřejmě ani posledním, kdo po konzumaci konopí tento stav zažil, ve Vašem případě je pak výskyt těchto problémů ještě umocněn zneužívání stimulačních drog (pervitin, kokain), které Vašemu zdraví na kvalitě také nepřidávají. Pokud se chcete s někým o svých potížích promluvit, můžete se obrátit na Kontaktní centrum SANANIM, kde si budete moci v klidu o svých problémech promluvit s terapeutem a nalézt pro Vás adekvátní způsob řešení. Kontaktní údaje najdete na http://www.sananim.cz/sananim/index.php3?akce=kacko. Pokud nejste z Prahy, kontakty na mimopražská zařízení tohoto typu (K-centra)najdete na www.sananim.cz/dis pod rubrikou Kontakty nebo na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa první pomoci.