Alkohol
SK
Vážený pane doktore, nakonec jsem tu záchranku zavolala. Plakal mi, že potřebuje někoho, aby mu pomohl. Na otázku, jak chce pomoci, mi odpověděl, že chce odejít z tohoto světa za maminkou (ta je již třicet let po smrti). Vysvětlila jsem záchranné službě, že má sebevražedné sklony, depresi a že pije. Nakonec to dopadlo tak, že mu změřili tlak a odjeli, prý je v celku v pohodě, akorát opilý. Řekli mi, že jsem zneužila záchranku. Nevím, jak mám teď postupovat. Musela jsem děti dát na víkend k bratrovi, protože tu manžela nemůžu nechat samotného. Takhle to nikam nevede. Poprvé ho odvezli, protože omdlel. Našli v krvi hodně alkoholu. Po druhé ho odvezli, protože mě i kolegyni ztloukl, pustili ho. Po třetí ho odvezli po tom, co si stěžoval, že ho bolí za prsní kostí. Pustili ho, našli 2,3 v krvi. A dnes mi řekli, že jsem zneužila službu zách. pomoci. Nevím jak dál, ale takhle nemůžu existovat ani já ani děti.

Odpověděl: Pavel Kubů
Zásah záchranné služby si vysvětluji tak, že v době jejího příjezdu manžel kromě opilosti nejevil žádné Vámi popisované příznaky a zasahující lékař (nebo přijela záchranka jen se středním zdravotnickým personálem?) Vašemu popisu situace nepřikládal dostatečný význam. Zřejmě Vám nezbyde nic jiného než se obrátit přímo na Psychiatrickou léčebnu v Bohnicích tel: 284 016 111 (eventuálně jinou PL podle místa Vašeho bydliště) a požádat o přepojení na pavilon 31 (Alkoholismus a toxikomanie muži), kde by Vám měl službu konající lékař poradit jak nejrychleji Vašeho manžela dopravit na toto oddělení, kde mu poskytnou odbornou péči.