Co s tím?
Rozára
Moc Vás prosím o radu: téměř rok chodím s klukem, který bral osm let stimulační drogy. Absolvoval léčbu v TK, třífázovou, doléčovák a příští týden to budou dva roky, co se drog ani nedotkl. V poslední době má ale stále častěji tzv. "chutě". Zatím je zvládá. Můžu mu nějak já tyhle stavy, prosím, pomoci překonat? Existuje vůbec v tomhle nějaká pomoc? Já sama jsem v životě drogy nebrala, tak si neumím ani představit, o jaký stav v jeho nitru jde. Moc Vám děkuji. Rozára.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zvládnout to, čím prošel Váš přítel, chce hodně odhodlání a síly. I tak se ale může stát, že po čase se chutě na drogy vrátí. Není to nic neobvyklého a většinou to má nějakou příčinu (nuda, nespokojenost v práci...). Když se tato odstraní, mohou zmizet i chutě. Také je ale možné, že to nebude tak jednoduché. Myslím si, že než riskovat, že by se přítel k drogám vrátil, byl by lepší, aby znovu navštívil doléčovák, kam chodil a kde ho znají a probral situaci s nimi. Snažit se mu pomoci z pozice přítelkyně, která nikdy nic nebrala a které na něm hodně záleží, může být dost nebezpečné. určitě mu můžete být velkou oporou, ale většinu té práce bych nechala na něm a na zařízení, které je k tomu určené. Držím Vám i příteli palce!