Syn 13 let,pozitivní test
Mamasobavami
Předmět: Prosba o pomoc – syn (13 let), návykové látky
Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou o pomoc. Jsem maminka třináctiletého syna a zjistila jsem, že užívá návykové látky – konkrétně měl pozitivní test na marihuanu , extázi a léky na uklidnění. Zároveň se mi svěřil, že to bere společně s partou kamarádů.
Mám pocit, že vůbec nechápe důsledky toho, co dělá, a jako rodič se v tom cítím bezradná. Ve škole se mu zhoršil prospěch, hrozí propadnutí, a celkově mám obavy, kam to může vést.
Ráda bych se poradila, co mám dělat dál – jak mu pomoci, kam se obrátit, případně jak se zachovat, aby se situace ještě nezhoršila. Byla bych moc vděčná za jakoukoli radu. Pokud je to možné, chtěla bych zatím zůstat v anonymitě.
Děkuji vám moc za vaši práci a za jakoukoli odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
a velké díky za vaši otevřenost a důvěru.
Chápu to tak, že celá situace nějakou dobu trvá a nejspíš graduje, vyústila ve zhoršený prospěch a rostoucí podezření, které nějakým způsobem vedlo k testům, které ukázaly, co ukázaly. Je mi jasné, že člověka na takovou věc nic nepřipraví a rozumím tomu, že si připadáte bezradná, a chápu i vaše obavy z toho, abyste dalšími kroky situaci nezhoršila.
Z mého pohledu se velmi těžko na základě těch pár informací radí. Proto bych vám doporučila obrátit se - pokud jste z Prahy - na Poradnu pro rodinu SANANIM. Její služby profesionální, a jsou poskytovány diskrétně a zdarma, stačí zavolat a objednat se. V první chvíli, můžete přijít jak společně se synem, tak sama. Obojí je možné.
Zde přikládám kontakt:
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
+420 284 824 234
+420 739 268 527
rodice@sananim.cz
Nejste-li z Prahy, nebo je-li vám Praha obtížně dostupná, napište, která větší města máte v okolí, pošlu kontakty na obdobné poradny ve vaší blízkosti.
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.