THC Marihuana -prukaznost
Jana
Dobry den, kourim dennne marihuanu a mam za nekolik dnu absolvovat gastroskopii a kolonoskopii.Vysetreni bude provadet lekar -blizsky pribuzny a ja bych se chtela zeptat jaka je pravdebodobnost ze bude thc v mem organismu objeveno.Zda-li pri odberu krve /provadi se v takovem pripade vubec ?...ci zjistuje se vubec pritomnost thc v krvi?/......zda-li pri odberu krve pri takovych zdravotnich problemech lekar automaticky zjisti thc ci by muselk delat nejaky zvlastni test. V pripade ze by to bylo zjistitelne radeji bych vysetreni asi odlozila jelikoz by mi ma rodina rozsireni tetro informace o me po dalsich pribuznych nezapomnela:-( Zaridila bych si vysetreni radeji nekde jinde.Moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, je velice nepravděpodobné, že by vás lékař před takovýmto zákrokem testoval na přítomnost THC. Jednak se testy dělají z moče - ne z krve - buď speciálními testy, anebo v laboratoři speciálními metodami (k takovémuto vyšetření je třeba aby lékař vyplnil žádanku, výsledek je znám cca za týden). Orientačním testem moči se dá přítomnost zjistit až po dobu tří týdnů od posledního užití (u pravidelných kuřáků). Pokud vás budou na něco testovat z krve tak to pravděpodobně bude něco jiného než na přítomnost THC (mám na mysli např. krevní obraz a srážlivost krve, běžné biochemické vyšetření krve apod.). Pokud by vám testovali před vyšetřením moč, tak pravděpodobně na např. průkaz krve v moči, bílkoviny v moči, pH moči apod. Každopádně nezapomeňte, že obojí jsou to nepříjemné výkony, a že dostanete do žíly nějaké to sedativum. Neměla byste poté řídit auto a dělat jinou činnost, při níž je potřeba soustředěného výkonu! Hodně štěstí a zdraví!