Špatný pocit po trávě
Matej
Dobrý den. Co se mnou je, když jsem si dal marihuanu a teď je to už druhý den po té, a cítím se strašně divně, až nepřítomně, jako kdybych byl jen ve snu. Je to strašné těžké popsat ty pocity. Pravděpodobně mám nízkou toleranci THC. Dávali jsme tzv. kýbl a cítím se strašně nezvykle, prostě jako kdyby můj mozek byl v těle někoho jiného a všechno co se děje okolo je jen sen. Když si občas sednu a zamyslim se, tak se musím nejdřív jaksi trochu probudit a uvědomit si, že je to realita. Strašně těžko se to popisuje. Bojím se, že mi ta tráva způsobila nějaké psychické problémy, proto potřebuju poradit jak se cítit zase normálně a v klidu. Předem děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Matěji,
děkujeme za dotaz. Pocity derealizace mohou u někoho přetrvávat i další dny po požití marihuany. Závisí to na samotném jedinci a jeho psychickém nastavení; rozpoložení v dané době užití, síle účinné látky apod. V tuto chvíli by bylo dobré, co nejvíce odpočívat, pít dostatek tekutin (voda, minerálky), mít dostatečný přísun jídla s převahou vitamínů, přiměřený pohyb, pravidelný režim. Na uklidnění je dobrý meduňkový čaj. Pokud je možné o svém stavu s někým blízkým mluvit, svěřte se mu, aby mohl zareagovat v případě potřeby. To je ve Vašich možnostech. Určitě bez lékařského doporučení neužívejte léky, které by případně mohli situaci zhoršit. V žádném případě neřešte alkoholem! Pokud by se příznaky zesilovali, nebo zhoršovali, či neodezněli do dalších pár dnů, tak bych doporučila vyhledat odbornou pomoc psychiatrickou, adiktologickou nebo minimálně praktického lékaře. Můžete napsat i sem do naší poradny a pokusíme se spolu vymyslet další kroky. Určitě budu ráda, když dáte o sobě vědět, jak se Vám daří, i když byste nepotřeboval další pomoc.
Držím palce
HS