Podání Pervitinu v cigeretě.
Majkyna
Dobrý den. Obracím se na vás s otázkou zda je možné smíchat Metamfetamin "Pervitin" Do cigerety. Neptám se kvůli sobě ale kamarádka se začla stýkat a trávit čas s lidmi kteří jsou uživatelé této drogy samozřejmě kamarádce vše tají a ona se poslední dobou chová dost zvláštně. A Mě by zajímalo zda je možné když se droga takto smíchá zda je nějak drogou ovlivněna.. Kamarádka nikdy drogy neužívala a měla k tomu odpor takže je vyloučené že by jsi to vzala dobrovolně... Nejspíše jí to podávají za zády a ona o ničem neví...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Majkyno,
díky za sdílení situace vaší kamarádky.
Metamfetamin se může užívat kouřením, ale myslí se tím spíš zahřívání a vdechování vznikajících par. K tomu by mohlo teoreticky docházet i při kouření pervitinu s tabákem, ale efekt by byl velmi nespolehlivý. Předpokládala bych spíš, že tímto způsobem pervitin kamarádka nekonzumuje. Nicméně pervitin lze konzumovat i jinými cestami (např. s pitím, jídlem).
Pokud se kamarádka začala stýkat s lidmi, kteří užívají drogy a její chování se mění, je dobře, že jste na pozoru. Jistě by bylo na místě na změny, kterých jste si všimla, kamarádku upozornit. Je možné, že si změn sama není vědomá a vaše postřehy jí mohou otevřít oči.
Máte-li skutečně podezření, že kamarádce někdo drogy podsouvá bez jejího vědomého souhlasu, pak jde o velmi nebezpečnou situaci. Je na místě kamarádce o svých obavách říct a hledat cesty, jak se rizikovým situacím vyhnout. Pokud i ona sama vnímá, že se něco děje, pak by bylo dobré vyhledat odbornou pomoc, mluvit o podezřeních, které máte, a zvážit další kroky, včetně návštěvy lékaře, testů na drogy, i možnosti podat trestní oznámení.
Zároveň bych vám ráda nabídla možnost, že změna kamarádčina chování může mít i celou řadu jiných příčin, pokuste se proto jít do rozhovoru s otevřenou myslí a kamarádce naslouchat.
Budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí, případně jak proběhl rozhovor s kamarádkou.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.