Pobytová léčba
Dája
Dobrý den, dospělá dcera je závislá na pervitinu, marihuaně, má diagnostikovanou emočně nestabilní poruchu osobnosti a anorexii, potřebuje pomoct, nejlépe pobytovou léčbu. Jsme ze severní Moravy a nemůžeme sehnat solidní léčbu, mužete poradit kam se obrátit, prosím? Děkuji za informace

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Dájo,
díky za sdílení a dotaz.
Situace, kdy hledáte a nemůžete najít nic ideálního, je velmi frustrující.
Píšete, že má dcera více obtíží - je v péči nějakého psychiatra/terapeuta/adiktologa? Tím bych začala. Pokud by v péči nikde momentálně nebyla, doporučila bych navštívit kontaktní centrum (KC) - https://www.podslunecnikem.cz/ - můžete tam i Vy sama, nabízejí možnost konzultace pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí.
Určitě by bylo lepší probrat možnosti léčby osobně, protože výběr závisí na mnoha faktorech - zázemí, bydlení, adiktologická historie i individuální preference. Někdo preferuje krátkodobou nebo střednědobou léčbu v psychiatrické nemocnici, jiný dává přednost ambulantní péči, například formou stacionáře, a další profituje z dlouhodobé léčby v terapeutické komunitě. Zkrátka každému vyhovuje něco jiného.
Každý typ léčby má jiný proces přijímání klientů, proto by bylo nejlepší přímo kontaktovat vybraná zařízení a zjistit konkrétní postup.
Zvolila bych tedy následující postup:
1. Kontaktovat ošetřujícího lékaře/adiktologa/terapeuta/KC - pobavit se o možnostech léčby vzhledem k historii atd.
2. Kontaktovat vybraná zařízení.
Důležité také je, zda je sama dcera rozhodnutá, že se svou situací chce něco dělat, je dospělá a tak je rozhodnutí čistě na ní.
Držím Vám palce. Kdybyste chtěla ještě něco doplnit, tak klidně napište.
Markéta