Co dělat, když můj otec je alkoholik?
Anna
Dobrý den,
již jsem opravdu zoufalá a nevím kudy kam. Můj taťka je už několik let alkoholik vypije půl litru tvrdého alkoholu denně. V poslední době mi přijde, že se to zhoršilo. Ano, moje mamka ho opustila, rozvedla se s ním a on se stal důchodcem . Zůstal bydlet jen se mnou( jsem na mateřské). Plán je takový, že od maminky koupíme její půlku baráku a tu druhou on na mě přepíše. Jenomže upřímně ani nevím, jestli do toho jít. Je to sním den ode dne horší. Sebrala jsem mu i peněženku na nějaký čas. To se vždy otřepe a chvíli funguje, jenomže jakmile má přístup k penězům , tak nekontrolovatelně pije asi i víc než půllitr a nejí a jen spí a spí. Pak ještě tak hrozive kašle a opravdu si říkám, jestli se kvůli němu nezblázním dřív já. Snad by jste mi mohli poradit, jestli je ještě nějaká cesta , jak mu pomoct? Protože přeci ho nenechám umřít. Děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Anno,
díky za sdílení.
Je to velmi náročná a frustrující situace. Je mi líto, že se Vaše rodina potýká s těmito problémy už v řádu let.
Doporučila bych Vám navštívit zařízení, kde poskytují poradenství i pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí. Určitě Vám poradí, jak v této situaci postupovat a doporučí konkrétní kroky, ale také dostanete potřebnou podporu, kterou si bezesporu zasloužíte.
Napište odkud jste nebo větší město, které máte blízko. Ráda Vám najdu konkrétní zařízení.
Nezapomeňte ale, že je Váš otec je dospělý a pokud se nerozhodne pro změnu sám, moc se toho nezmění.
Držte se a pokud by Vás něco napadlo nebo jste chtěli něco doplnit, určitě napište.
Markéta