kodovani
black
diky za seznameni s chodem kacek. Jeste jsem se chtel zeptat vic ke kodovani. Kamos rikal ze se ten kod sklada s pismen myslim kresniho jsmena meho a matky + datum narozeni. Jsem z malyho mesta(asi 30 000obyv.) a mam jistou obavu ze zneuziti techto dat(opravdu to nejde rozlustit-cokdyz si nekdo zjisti napriklad takto jak se ten kod sklada?!) Taky jsem se chtel zeptat jestli to kod budu potrebovat i v budoucnu nebo jej staci sestavit pri prvnim vstupu do kacka. a rikali jste ze jedinna vyhoda je ze davate matros na dluh. Naco treba slouzi kod konkretne vam? diky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vypadá to, že máte z kódu opravdu velké obavy. Myslím ale, že reálně opravdu není nijak snadno zneužitelný. Nevím, kdo z Vašich známých na malém městě by věděl, jaký kód máte v pražském Káčku. Pokud to někomu nesdělíte vy, my nikomu neříkáme kódy našich klientů, ani to, odkud k nám přišli. Dostat se tedy ke všem těmto informacím by bylo dost obtížné. Jinak kód se sestavuje pouze poprvé, pak nám ho akorát řeknete vždy, když se u nás objevíte. Jeho výhodou pro Vás je i to, že když Vás například kontroluje policie a chtěla by Vám odebrat čistý injekční materiál, nemělo by se tak stát, pokud jí ukážete, že jste u nás zaregistrován. Pokud by se to přeci jen podařilo, je dobré nám to nahlásit a my budeme situaci řešit. Kódy jsou samozřejmě užitečné i pro nás, pro identifikaci počtu klientů a služeb, které využívají. Díky tomu jsme pak schopni vykázat přesnější statistiky, na jejichž základě se, mimo jiné, rozhoduje o dotacích pro podobná zařízení. Máte tedy pravdu, že ködy slouží i nám, ale v konečném důsledku vlastně zase slouží i pro vás, kteří naše služby využíváte. Doufám, že Vaše obavy jsou zase o něco menší a už se nebudete bát přijít.