Nepovedený nástřely (piko)
Killian
Zdravím, nevim proč, ale tahle várka pika asi 5x skončila mimo žílu. Vzhledem k tomu, že se mi to nepovedlo tolikrát, zajímalo by mě za jak dlouho se to vstřebá? Protože tuto várku jedu asi přes tejden, vedlejšáky sem dal hned na začátku a do teď mě to maličko bolí. Dost mě to štve, před 13 lety sem nikdy neměl problém se trefit a teď... no, děs. Proto mě zajímá jak dlouho se to vstřebává. Snad to není až moc upřímný 😶 Děkuju předem za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kiliane,
vstřebávání látek závisí na spoustě proměnných - včetně toho, co přesně a kam a do jaké hlouby jste látku aplikoval (např. zda do svalu nebo do podkoží). Vstřebatelnost se pak pohybuje v řádu desítek minut, ale klidně i hodin až dní. A vždy je tu riziko komplikací - místo vpichu tedy sledujte, neváhejte požádat o ošetření v kontaktním centru.
Injekční uživatelé mají často po nějaké době užívání problémy s aplikací. Bývá to způsobeno ztvrdnutím žil v místě opakovaných vpichů, poškozením žilního systému, chlopní atd. Pracovníci kontaktních center a terénních programů by s vámi měli být schopni aplikaci krok po kroku projít a hledat možnosti, jak si aplikovat bezpečněji, případně vám nabídnout jiné způsoby aplikace. Řada lidí se té injekční nechce vzdát, ale pokud se vám opakovaně stává, že se netrefíte, pravděpodobně by pro vás mohlo být efektivní aplikovat jinou cestou.
Dávejte na sebe pozor, zdraví máte jen jedno.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.