Bratr alkoholik
Concerned bro
Dobrý den,
bratr (36) je alkoholik po tatovi, život má v prdeli. Bohužel i za střízliva je mimo, je jakoby celý zpomalený a vůbec si to neuvědomuje.
Nejspíše za to mohly pády na hlavu když byl nalitý.
Do toho si sám naordinoval a bez předpisu bere nějaké léky na psychické onemocnění (úzkosti). Ty pak míchá s chlastem.
Ten je třeba před ním zamykat.
O odvykání, návštěvě psychiatra nebo o čemkoliv smysluplném se s ním nedá bavit.
Tady to po dobrém vůbec nepůjde, až příliš si zvykl na mamahotel a zažité pořádky, nestálou práci a opíjení,... a nezačne nic řešit dokud se mu nešlápne na krk. Třeba tím že se mu pohrozí vyhozením z domu.
Na odvykačku bylo před 10 lety pozdě.
Jak ho tam můžeme dostat a hlavně kde se poradit o konkrétních krocích, prosím?
Děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Concerned bro,
díky za sdílení.
Je to velmi náročná a frustrující situace. Je mi líto, že se Vaše rodina potýká s těmito problémy už v řádu let.
Doporučila bych Vám navštívit kolegy v tomto zařízení:
http://psycholog.zkyjova.cz/?utm_source=firmy.cz&utm_medium=ppd&utm_campaign=firmy.cz-12913116
nebo https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-v-jihomoravskem-kraji/ (Znojmo) -
poskytují poradenství i pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí. Určitě Vám poradí, jak v této situaci postupovat a doporučí konkrétní kroky, ale také dostanete potřebnou podporu, kterou si bezesporu zasloužíte.
Nezapomeňte ale, že je Váš bratr dospělý a pokud se nerozhodne pro změnu sám, moc se toho nezmění.
Držte se a pokud by Vás něco napadlo nebo jste chtěli něco doplnit, určitě napište.
Markéta