Pivo
Čivabčiči
Dobrý den, chci se zeptat, je mi 19 a beru sertralin actavis 50mg každý večer, včera jsem měl 2 a půl piva ale ta půl měla roztrhanou penu takovou zvláštní. Pak mi přišli panicke záchvaty a zvraceni. Neměl jsem "okno" ani dvojte videni a nikdy před tím se mi to nestalo. Je možná že mi hodil někdo něco do piva nebo to bylo jen tím pitím na leky? Predem děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Při užívání psychiatrické medikace se nedoporučuje pití alkoholu, protože se může snížit účinek medikace a naopak to může mít zvýšený účinek alkoholu na organismus. Také to výrazně vedle psychiky ovlivňuje funkci jater a slinivky břišní. Každý jedinec může reagovat na kombinaci AD a alkoholu individuálně. Máte s těmito reakcemi již zkušenosti? Byl to důvod k nasazení medikace? Vlivem alkoholu dochází k uvolnění hranic prožívání, které se Vám dařilo držet, ale pak se dřívější obtíže (úzkostné stavy, deprese) dostanou do popředí. Někdy se podobné stavy vyskytnou jako jakási obranná reakce při přetížení. Samozřejmě nemůžu vyloučit i že by Vám někdo něco hodil do piva, ale běžně se s tím nesetkáváme.
V tuto chvíli bych Vám určitě doporučila, abyste se vyhnul alkoholu a dalším psychoaktivním látkám - kromě předepsaných léků. Snažte se spíše odpočívat. A případně to proberte s lékařem, který medikaci předepsal.
Můžete se samozřejmě ozvat opět, jak se situace vyvíjí dále.
Opatrujte se.
HS