Znovu bez pervitinu...
Sissi
Přibližně půl roku užívám s přestávkami různé psychostimulanty(Adipex na hubnutí,...). Asi měsíc jsem v partě bohémů téměř denně experimentovala s pervitinem. V okamžicích, kdy psychické změny následkem drogového opojení začaly nabourávat mé ego i vztah k okolí, jsem si konečně poručila dost. Upadla jsem však do hlubokých depresí a nahradila drogu antidepresivem (Prozac - 3 měs.). Dnes jsem relativně ok, ale často mě nadále provází hluboké deprese, pocity, že nic a nikdo nemá cenu, taková mentální tupost, myšlenkové zpomalení, kdy si opět vzpomenu na pervitin. Je mi jasné, že jsem si drogama rozhodila jemnou chemii štěstí na membránách mezi neurony. Poradíte mi, prosím, jak si udržet ostrost myšlení v budoucnu bez pervitinu?

Odpověděl: Pavel Kubů
Obávám se, že Vás nepotěším. Žádné zázračné pilulky, které by vám obnovily jemnou chemii štěstí na membránách mezi neurony (mimochodem velmi pěkný a výstižný popis problému:-) neexistují. Zřejmě Vám nezbyde nic jiného než obnovení této chemie dosáhnout úplnou abstinencí od všech psychoaktivních látek (rozhodně i od alkoholu a pokud možno i od nikotinu a kofeinu) v kombinaci s mentálními cvičeními (meditační, relaxační techniky). Pokuste se radovat i z drobností a smiřte se tím, že ve frázi "jednou si dole, jednou nahoře" je ukryta hluboká pravda, kterou konzumací žádných drog nelze obejít. Oba póly si tu a tam vyzkouší i ten, jehož chemie štěstí není narušena konzumací neurotoxických látek. Uvidíte že s odstupem času Vám ta dolní hranice bude připadat čím dál tím snesitelnější a když Vám bude nutkání po pervitinu připadat neodolatelné zkuste si vzpomenout na důvody, které Vás vedly k rozhodnutí s pervitinem přestat. Pokud by se vám stavy, které prožíváte, zdály neúnosné a situace se nelepšila, možná by nebylo od věci kontaktovat někoho z profesionálů, kteří by vám mohli pomoci.