THC a migrény II
Tomáš
Paní Skořepová,
ještě pročítám ten svůj předchozí dnešní dotaz a zapomněl jsem tam zmínit,že občas také přes den trpím při těch svých úzkostech takovou dušností či spíš jen pocitem zhoršeného dýchání,že musím třeba občas zhluboka dýchat a uklidnit se,dokud třeba nezačnu zase dýchat automaticky. Samo o sobě mi to až tak nevadí,ale hned mi samozřejmě naskočí myšlenka,že mám v daný okamžik méně kyslíku a nastupuje ten můj strach,že třeba ten samý den či současný okamžik jsem měl i tu zmiňovanou migrénu či oční migrénu, hodněkrát za den jsem se setkal s pasivním cítěním THC, nebo tím minimálním množstvím alkoholu v něčem,užíváním zmiňovaných léků na psychiku,cítěním chemických látek,zamotání hlavy atd... A že to má nějaký negativní vliv na můj mozek. Platí i tady,že je to běžný zdravotní problém a vše ostatní běžné denní situace,které sice mají na každého člověka nějaký vliv,ale ne takový,aby i když se tyhle věci sejdou během pár okamžiků,měli po odeznění nějaký přímý vliv a mohli zanechat nějaké trvalé poškození mozku? Myslíte,že mohu být v klidu,když kromě té své úzkosti a strachu necítím žádný problém a nepotřebuji lékařské ošetření?
Moc se omlouvám,že zase dnes píšu,opravdu jsem se teď cca 3 měsíce cítil dobře a myslel,že mám vše pod kontrolou,ale teď o víkendu ve mě tyto situace (oční migréna,pocit zhoršeného dýchání,hodněkrát cítění THC...) vyvolali nějaké vzpomínky a myšlenky,kterých jsem se nedokázal zbavit a měl jsem nesnesitelný strach a úzkost... Snad mi zase uklidníte a pomůžete mi se vrátit do normálu...
Děkuji moc za pomoc a mějte se fajn...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, Tomáši,
k doplnění Vašeho druhého dotazu. Moc hezky popisujete prožívání, co se děje, když máte úzkosti. Když máme úzkost naše tělo reaguje více v základních tělesných prožitcích. Nejvíce se to projevuje v dechu a srdeční činnosti, k tomu se pak přidružují potíže v oblasti spánku, příjmu potravy atd. Samozřejmě dušnost může být příčina i něčeho jiného, ale pokud se Vám zadaří díky zklidnění, zvědomnění si obav v dané situaci a řízenému dechu, opět vrátit k pravidelnému dýchání, tak je to více o psychických pochodech v hlavě. Každý z nás se dostává do situací, které jsou nepříjemné, vyvolávají u nás obavy a my na ně reagujeme somaticky- zhoršení dechu, bušení srdce, nadměrným pocením atd. V tuto chvíli potřebujeme tuto situaci zvládnout ustát. Zvědomněním si příčin svých obav, co se to se mnou děje a možnost tyto úzkosti prodechnout nebo se zaměřit, kde mám napětí v těle. Zároveň je dobré mít podporu někoho, s kým o tom můžu mluvit a moci se zastavit a nahlédnout na ten proces. V tom pro sebe, Tomáši, děláte hodně. Určitě to dělejte i nadále a nebojte se ptát a říkat si o pomoc. Nemusíte se omlouvat, je lepší nebýt na to sám.
HS