N2O MUDr. Pavel Kubů
Zmiňujete se, že po inhalaci anestetické dávky N2O můžu upadnout do bezvědomí.Bezvědomí je stav kdy stále dýchám a tudiž mozek je okysličován?Resp.že po chvíli se proberu?Nebo he nutné to umělé dýchání,popř.přístroj?A ještě jedna věc slyšel jsem v souvislosti s anestezií a N2O o chloformu - je pozvažován za drogu,je zakazaný nebo se to normálně nějak prodává?Má taky nějaká rizika?Děkuji

Odpověděl: Pavel Kubů
To záleží na hloubce a okolostech bezvědomí, ale ano při většině bezvědomí je dechová činnost zachována beze změn. Může ale dojít k zadušení vlastními zvratky, zapadnutí jazyka, vdechnutí cizího předmětu a následnému zadušení atp. Jistě chloroform má coby anestetická a zároveň těkavá látka řadu rizik jak zhlediska okamžité intoxikace, tak při dlouhodobém či opakovaném užívání vysokých dávek, kdy může způsobit vznik rakoviny, vyvolává dušnost a někdy i vykašlávání krve. Pokud je mi známo tak mezi ilegální drogy zařazen není a myslím, že se prodával jako součást parfémů, čistících prostředků či insekticidů.