Kokain
Ok
Dobry den,
mam problem s alkoholem a kokainem. Uz jsem se dostala i do paranoidních stavu, kdy se bojím, ze me bude kontaktovat někdo z policie. Dam si treba jednou za mesic drogy, s alkoholem je ho horší. Po poslední seanci jsem myslela, ze umru. Přijde mi, ze jsem mela az delirantní stavy. Může mě policie kontaktovat i kdyz u sebe nic nemam?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
děkuji vám za dotaz i za otevřenost, se kterou popisujete, co se vám poslední dobou děje. Popisujete náročné paranoidní stavy, kdy se bojíte, že by vás mohla kontaktovat policie. Dokonce píšete, že jste si po posledním užití myslela, že umřete. I přesto v užívání, byť jen jednou měsíčně, pokračujete. Říkáte, že si uvědomujete, co s vámi drogy dělají, do značné míry víte, že jsou to paranoidní stavy, uvědomujete si, že pocity, že umřu, jsou následkem užívání. Je zjevné, že užívání vám nedělá dobře. Dost možná jste se dostala na hranu, kdy vám každé další užití přinese jen podobné paranoidní stavy. A přijde mi na místě uvažovat o tom, jestli by nestálo za úvahu s užíváním alespoň na nějakou delší dobu seknout. Dávalo by vám to smysl? Uvažovala jste o něčem takovém?
Pokud jde o možnost, že vás kontaktuje policie - tuto variantu považuji za nepravděpodobnou. Nicméně užíváte nelegální látky, jste tedy v kontaktu s lidmi, kteří drogy distribuují, nejde tedy vyloučit, že by se to stát mohlo. Zároveň popisujete paranoidní stavy, strach o život - v takové chvíli se člověk chová nezvykle, a jsou situace, kdy on sám, nebo někdo z okolí, s ohledem na divné chování, policii kontaktujete, nebo takové chování pozornost policie upoutá.
Hodláte-li tedy s. užíváním pokračovat, bylo by dobré se co nejvíce postarat o to, abyste byla v bezpečném prostředí a s lidmi, kterým věříte, kteří o vašich paranoiách ví a dokážou jimi s vámi projít.
Pokud byste se rozhodla vyhledat odbornou pomoc a chtěla mít někoho, s kým můžete o užívání mluvit, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu vám kontakty.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Gabriela Minařík.