Injekční aplikace nejsou žíly
Michaela
Dobrý den, mám takový problém. Píchám si injekčně pervitin, ale je velmi těžké najít žílu. Ať už na rukách, nohách, chodidlech zkrátka ať píchnu kamkoli, nenatáhnu krev do stříkačky. Ale když ji vyndám z místa vpichu, tak mi teče krev. Jak je to možné? A ještě se chci zeptat, když trošku natáhnu krev, je ji malinko a je světlá, tak já v domnění, že jsem v žíle to tam tlačím, ale strašně to pálí a jde to těžce. Hlavně to pálí, myslíte, že jsem mimo žílu? A ještě poslední otázka, zkouším to na žílách na hřbetě ruky, tam to teda bolí hodně, ale zajedu do žíly a zase žádnou krev nenatáhnu. Někdo mi poradil, že před aplikací je dobré si ruce nahřát v horké vodě?? Že to bude s žílami lepší. Je to tak? Mnohokrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Michaelo,
jsem ráda, že píšete.
Odepisovala jsem Vám na předešlé dotazy a jako v minulých, na Vás apeluji ať navštívíte kontaktní centrum. Kolegové Vám určitě poradí jak v základním otázkách užívání, tak i poskytnou zdravotní ošetření a poskytnou HR materiál.
Pokud nenasajete krev, znamená to, že buďto nejste v žíle nebo se třeba jehla "přilepila" na stěnu žíly a tím se ucpala, ale podle toho, co popisujete (pálení, talk, bolest), bych se spíše přikláněla k první možnosti. Pokud jehlu vytáhnete po tom, co jste nic nenatáhla a následně krev teče, tak je to pravděpodobně proto, že jste se trefila do okolní tkáně nebo že je žíla už natolik poškozená, že se do ní jehlou správně nedostanete. Když ji pak vyndáte, krev vyteče, protože jste ji narušila, ale ne přímo napíchla.
Teplá voda může pomoct, ale každé další vpichy jejich stav zhoršují a zvyšuje se i riziko komplikací.
Promyslete tu návštěvu KC - tady můžete najít kontakty: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=2&r=#result
Případně napište odkud jste a ráda Vám nejbližší KC najdu.
Držte se.
Markéta