Test na drogy
Jan
Dobrý den,mám dotaz.
Včera mě zastavila PČR a měl sem pozitivní test na amfetamin metamfetamin,takže sem šel na krev.. Výsledky budou čisté,drogy už hezkých pár let neberu ale co kdyby.. kdyby třeba nějak policie ovlivnila vzorky.. je možnost znovu na odběry,ale z vlasů? A bude stačit jako důkaz pro další řízení na úřadech? Díky za info

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Jane,
díky za Váš dotaz.
Je možné, že byl test vadný a vyšel falešně pozitivní, také některé léky způsobují falešnou pozitivitu těchto testů např. některá antibiotik. To vše ale zjistí s jistotou v laboratoři.
Pokud drogy opravdu delší dobu neberete, je pravděpodobné, že výsledky z odběru krve budou negativní.
Odběry krve probíhají ve zdravotnickém zařízení a k policii se dostanou již konečné výsledky, tudíž nějaká manipulace s výsledky je nepravděpodobná.
Pokud byste měl výsledky pozitivní nebo byl s testováním nějaký problém, můžete vyzkoušet kontaktovat tuto právní poradnu - https://www.pravniporadna.org/webova-poradna/. Zabývají se poradenstvím a právními problémy související s užíváním nelegálních drog a závislostním chováním.
Budu držet palce, ať výsledky dopadnou dobře.
Pokud byste měl ještě nějaké otázky, určitě napište.
Markéta