Přítel a kokain
75419
Dobrý den,
Můj přítel se mi svěřil, že v minulosti si občas rekreačně vzal na párty kokain v kombinaci s alkoholem. Po Vánocích jsme byli spolu venku na párty, on se mi svěřil, že si ho vzal. Všímala jsem si, že se chová jinak. Druhý den byl unavený, protivný a náladový. Moc se mi nechce věřit, že by to bral jenom rekreačně. Často ruší plány, je nespolehlivý, protivný a nebo unavený. Důvod mi není schopný říct. Nálada se mu mění v rámci hodin. Mohlo by to být tímto? Řekl mi, že je jedna věc, kterou mi nemůže říct, protože bych ho odsoudila a já si myslím, že to může být toto.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Takto na dálku je obtížné usuzovat, zda se jedná o drogy. Podrážděnost, střídání nálad, nespolehlivost apod. Jsou projevy, které patří k užívání drog, ale může v tom sehrát roli i stres a jiné záležitosti. Zkusila bych si s ním opět promluvit, sdělit mu Váš pohled a podpořit ho ve vyhledání odborné pomoci. Musí však chtít sám řešit svou situaci. Vy sama se pak můžete rozhodnout, jak se zachováte vy. Můžete ho podpořit s první společnou konzultací u odborníka. Případně Vám mohu nabídnout kontakt na služby pro blízké osoby uživatelů drog, kde se můžete poradit, co pro sebe a partnera v této situaci dělat dále. Pokud byste potřebovala kontakt na nékteré zařízení, tak napište odkud jste a pokusíme se Vám dát odkaz na zařízeni v blízkosti bydliště.
Ráda bych Vás podpořila udělat hlavně pro sebe, co potřebujete. Pokud partner nebude chtit nic měnit, tak s tím mnoho nenaděláte.
HS