Efedrin
Deans
Zdravím, chtěl jsem se jenom informovat, zda je pravda, že po delším užívání pika už nevzniká riziko hubnutí, jako že si na to tělo třeba zvykne. Taky by mě zajímalo, zda ta látka (asi efedrin) způsobující hubnutí odbourává, jen tuky, nebo i svalovou hmotu. Nebo kdybych po užití neměl fyzickou zátěž,( např. tanec) a jen se normálně pohyboval, zda budu taktéž tolik hubnout… Rád bych porozuměl, jak vůbec působí v těle. Předem děkuji

Odpověděl: Pavel Kubů
Hubnutí při zneužíváni stimulačních drog je vyvoláno potlačením pocitu hladu a následně sníženým příjmem potravy. Metafetamin (pervitin) neodbourává ani tuky ani svalovou hmotu. Samozřejmě, že zvýšená fyzická aktivita po užití stimulační drogy vede k rychlejšímu odbourávání energetických zásob těla v podobě tuků. Organismus se po delším zneužívání stimulantů sníženému energetickému příjmu přizpůsobí, ale není pravda, že by si "zvykl", jen úbytek váhy není tak rychlý jako z počátku, kdy jsou rychle spotřebovávány tuzkové zásoby. Podrobné info o mechanizmech účiku pervitinu a jeho rizicích najdete v informačních oddílech drogovaporadna.cz či www.drogmem.cz v oddíle Memy.