Nedávno jsem poznala holku která šnupe pervityn rok a pul.Nepoznala jsem to i když mi byli divná jeji pořád zanícená kůže.Nedávno se mi přiznala a řekla že si to nepřipouštěla.Měla dojem že může kdykoliv skončit.Už týden nic neměla chodí jen do práce a domů a jsem s ní pořád.ale k doktoru nepůjde to vím jistě.Má deprese a nic jí nebaví.A je víc a víc vzteklejší.Je mi ji lito chci ji pomoct protože vidím že má snahu.Poradte mi prosím jak vyléčit deprese a vztek a jak odstranit ty velke fleky co ma na tváři?

Odpověděl: Martin Hulík
S fleky na tváři by jí měli poradit v nejbližším kontaktním centru, stejně jako s tím ostatním. Po roce a půl užívání sice může teoreticky sama zvládnout abstinovat, konzultací v kontaktním centru ale jistě nic nezkazí. Pokud jde o vás, odpovězte si upřímně na otázku, co vás vede trávit s ní každý den. Počítejte s tím, že ji stejně neuhlídáte, pokud si bude chtít dát pervitin. Zkuste jí doporučit kontaktní centrum, můžete ji tam i doprovodit, občas jí zavolejte, jak je na tom, ale zodpovědnost za její abstinenci nechte na ní. V opačném případě budete asi zklamaná. Možná vás nějakým způsobem fascinuje jeji drogová zkušenost, možná máte chuť to zkusit taky. Pokud to tak je (třeba jen trošičku), vyhýbejte se jí obloukem. Drogovým experimentem jí nepomůžete a sama se dostanete do problémů. No, snad jsem vás nenaštval ani nevyděsil, ale bohužel mám zkušenost, že velká touha pomoci druhému někdy vede k tomu, že člověk nakonec udělá nějakou ptákovinu. Když budete chtít, znovu napište. Zajímá mě, jak to zvládnete.