Abstinenční příznaky
Dagi
Dobrý den.Skoro 30 let jsem každý večer vypila láhev vína,poslední dobou i víc.Takové to tajné pití.Rozhodla jsem se přestat že dne na den.Teď je to 20 dní a tak jsem se chtěla poradit,kdy mám očekávat abstinenční příznaky a jak s nimi bojovat.Zatím,kromě nespavosti nic nepočítají.Děkuji,Dagi.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dagi, dobrý den,
gratuluji k rozhodnutí!
Pokud 20 dni nepijete (což velmi oceňuji) a nedostavili se výrazné fyzické obtíže v prvních dnech vysazení, tak se již nedostaví. Abstinenční syndrom je po přímém vysazení, zdá se, že to máte už za sebou...co se, ale bude s největší pravděpodobností dostavovat, budou chutě na další užití. S tím je třeba pracovat, nejlépe terapeuticky. 30let každodenní konzumace není zrovna málo a bylo by dobré to teď nepokazit. Mohou nastat situace, stavy, se kterými si nebudete vědět rady, s terapeutickou podporou se lépe vyznáte v tom, co se s Vámi děje, lépe tomu porozumíte, najdete mechanismy, zároveň načerpáte podporu, možná se lépe upevníte v motivaci, nebojte se to zkusit.
Ráda Vás vhodně nasměruji, stačí uvést větší města, která jsou Vám dobře dostupná. Nebo se sama můžete mrknout do databáze, zde: www.drogy-info.cz rubrika Mapa pomoci (zadat okres, kraj, město a druh pomoci).
Držím palce, pokud bude třeba, ozvěte se.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová