Zavisla pritelkyne
Joachim
Dobry den,
chci se zeptat. Pritelkyne byla nekolikrat zavrena v lecebnach, ale pravidelne asi po 5 letech propada drogam znova a znova. Jde to postupne, od lehkych drog az po ty nejhorsi. Ted jsem ji po 4 letech nacapal hulit travu, taky jsem si vsimnul, ze posledni dobou hodne mluvi o alkoholu. Taky na vanoce stirala velke mnozstvi losu, coz se bojim, ze bude taky spoustec dalsi vlny. Ma totiz vsechny zavislosti naraz. Mam strach, ze do toho zase spadne, nevim jak tomu zabranit a jestli uz neni pozde. Taky si nejsem jistej, jestli s ni zustat, neni to pro me lehky.
Moc diky za odpoved
Joachim

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Joachime,
díky za Vaše sdílení.
Chápu, že máte o přítelkyni strach, je to pochopitelné.
Doporučila bych Vám kontaktovat zařízení, které se zabývá poradenstvím pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí. Kolegové s Vámi proberou celou situaci detailně, poradí jak v konkrétních situacích s přítelkyní komunikovat, zhodnotíte společně riziko..
Nejprve bych poradnu navštívila sama, následně můžete vzít i přítelkyni (pokud bude mít zájem).
Myslím, že je fajn mít někoho vedle sebe, kdo Vás situací provede a Vy tak lépe porozumíte celé situaci.
Pokud budete mít zájem, určitě Vám rádi vyhledáme zařízení ve Vašem okolí. Dejte vědět.
Markéta