Výpary z varny
ABC
Dobrý den,
našla jsem zde podobný dotaz, nicméně se jednalo o "chemické " výpary. Je možné, že pokud někdo u sousedů vaří nějaké drogy, je to stoupačkami nebo na chodbě (v paneláku) cítit jako smažené jídlo? Takové velmi intenzivní, smrad který mě vzbudí.
Děkuji. Nevím, kam se obrátit a zda nejsem jen zbytečně "přecitlivělá".

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji vám za dotaz.
Ano, máte pravdu. Opakovaně dostáváme na poradnu podobné dotazy, kdy mají sousedé podezření, že někdo z domu vyrábí drogy. Zápach spojený s výrobou drog může být skutečně velmi obtěžující a je zcela pochopitelné, že jste ze situace nervózní.
Pokud jde o výrobu drog, je zápach většinou více chemický, nestává se, že by ho někdo přirovnával k zápachu ze smaženého jídla. I takový zápach však může být velmi obtěžující a je na místě ho řešit. Stává se, obzvlášť v budovách, které nemají dobře zajištěné odvětrávání (často jsou to budovy se společnými světlíky, starší panelové budovy apod.), že sousedy obtěžuje zápach z jiných bytů. V takových situacích je ideální oslovit s problémem sousedy, případně správce budovy. V některých případech stačí zavřít světlík, zlepšit větrání apod. Pokud vás takový zápach budí, nejspíš nebudete sama, kdo něco takového zaznamenal. A je v pořádku problém pojmenovat a hledat řešení.
S pozdravem a přáním všeho dobrého v novém roce,
Gabriela Minařík.