Holandská amfetamina
Maxim
Zdravím oproti mému pobytu v České Republice (Ostrava) než jsem přijel pracovat do Holandska tak jsem faral 7 let na kosmu (PERVITIN) v závorkách pro vás nezkušený i když ten pojem je z mojí hlavy který používám XD kdyby jste nevěděli co je to za slovo kosmo…. XD se mi ani ne párkrát do roka stalo že bych měl tak rozjebane nebo rozsekané nebo mužem to popsat i jak rozstřelene nosní přepážky a ještě k tomu aby to robilo tak člověk jako já odchovaný na kosmu musí dát 0,3 až 0,4 čáru kterému by tady běžnemu uživateli nejspíš asi protočilo oči XD všichni na mě že “no normál” a já jen že “kurva Čech for me normál” a abych dokončil svůj dotaz už konečně tak sotva se dotknu nosu a válí mi potopa krve z nosu a při tom mam vždycky pocit že každou chvílí odpadnu…. Je možný že úplně na prášek do toho amfetaminu tady v Holandsku drtí sklo ze by na to člověk ani nikdy nepřišel pokud mu to někdo neřekne a nebo prostě jak já co mam nonstop myšlenky na pochodu aby to přecházelo rychleji do oběhu krevního? Já nevím to je zatím jen jedna z věcí co mě napadla co by mohla bejt i pravdivá…. Protože ať už jsem šňupal I kopce tak tohle jsem v Česku také závratě nikdy neměl poradíte mi prosím vás moc pěkně…. Jsem zoufalý už Kosmo mi kurva chybí víc než jak sám se….. 21 let 2002 rok narozený Londýn s trvalým pobytem v ČR od ostaravy pracující v Holandsku abych si přivydělal:) děkuju za odpověď…

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za váš otevřený dotaz a důvěru, se kterou se obracíte na naši poradnu.
Z vašeho dotazu je zřejmé, že máte s pervitinem velmi intimní vztah už celou řadu let, mluvíte o "kosmu" jako vlastním pojmenování pro pervitin, a o tom, že s ním takhle fungujete 7 let. Popisujete užívání relativně velkých dávek, které jste si jako zkušený uživatel mohl dovolit. A zároveň důvodem, proč se ozýváte teď, je zhoršený stav vašich nosních přepážek, časté krvácení z nosu, které vyvolá i jen dotek. Někdy je to krvácení tak silné, že se vám hlava zamotá, máte pocit, že odpadnete.
Předpokládám, že po tak dlouhodobém a intenzivním užívání nosem máte poškozenou možná až rozleptanou nosní přepážku, to by vysvětlilo časté a prudké krvácení, protože nosní sliznice je silně prokrvená a její porušení může mít za následek i poměrně velké krvácení.
Že by se kdekoli přidávalo do pervitinu drcené sklo považuji za velmi nepravděpodobné, podobné případy nejsou na evropské úrovní hlášené, pokud by k něčemu takovému docházelo v nějakém větším měřítku, v oboru by se o tom již nejspíš vědělo. Nicméně vyloučit na 100% to pochopitelně nelze.
Doporučuji, abyste vyhledal lékařskou pomoc. Lékař vám může poskytnout jasnější informaci o stavu vaší nosní přepážky, případně doporučit řešení. Základem pro to, aby se sliznice mohla alespoň trochu zhojit, je v tuhle chvíli neužívat, případně přejít na jiný typ aplikace, např. per os (ústy). Píšete, že je vám 21 let, znamená to tedy, že užíváte od svých 13 let, tedy od dětství, po dobu celého vašeho dospívání. Vnímám tedy vaši situaci jako velmi vážnou, dovolila bych si tvrdit, že jste na pervitinu závislý a možná by tuto situaci šlo využít pro to, abyste zvážil, kterým směrem se ve svém životě vydat dál. Neuvažoval jste někdy o změně? Pokoušel jste se o ni někdy? Tušíte, kam se obrátit v případě, že byste s někým chtěl o takových věcech v tuhle chvíli třeba jen začít nahlas mluvit?
Přeju vám, abyste v sobě našel sílu a odvahu, a dopřál sobě a svému tělu pauzu. Opatrujte se a kdybyste chtěl napsat víc, budu ráda.
S pozdravem a přáním hezkých svátků,
Gabriela Minařík.