Soustava
Maartin
Dobrý večer, chci se zeptat, když požuji drogu ( kokain / pervitin ) působí na nervové centrum je aktivní .
Ale když přestane působit droga na nervové centrum - takže nebudu sjetý - tak mohu sednout za volant, když nejsem přímo pod vlivem aktivní látky ?
Děkuji moc za vysvětlení porobné . Hezký den ;)

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Maartine,
díky za dotaz. Teoreticky, pokud nebudete pod vlivem drog, tak si za volant sednout můžete. Pokud si však chcete být jistý, že nikoho neohrozíte, pak se zaměřte krom toho, že si dáte víc než 48 hodin od užití pauzu a pořádně se vyspíte, taky na to, jak se budete cítit. Ono řídit poté, co se člověk nevyspí a je unavený, může být ve výsledku stejně rizikové, jako řídit bez dostatečné pauzy od užití.
V případě silniční kontroly a testu - test samotný a jeho kvalita je jen jedna věc. Policie dělá test screeningový, při jeho reaktivitě následují laboratorní testy z moči či krve, které přesně stanoví hladinu drog a dokáží lépe odhadnout dobu užití.
Pervitin je z tělních tekutin detekovatelný v těchto přibližných obdobích:
moč = 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
krev = 1 až 3 dny
sliny = totožná jako u krve
Kokain - detekce z moči do 12 - 24 h - detekce z krve do 24 h.
Další proměnnou jsou samosebou třeba i individuání metabolismus nebo kvalita užitých drog. Nikdo vám nedokáže zaručit, jaký výsledek by případný test měl, odhady positivity se pohybují v řádu hodin až dní.
Postačuje takto?
HS