Marihuana
Shiva
Zdravím, chci navázat na předchozí dotaz, znamená to že i když jsem testováním z potu pozitivní a policie mi zabaví řidičský průkaz, ale z krve se ukáže že mě to již nemohlo ovlivnit bude mi řidičák bez pokuty navrácen?
Ještě se chci prosím zeptat, za jakých okolností provádí policie test z potu místo ze slin?, dělal jsem si totiž policejní test a po 12ti hodinách je to ze slin již negativní.., z potu je ale pozitivní.. 😞
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Shivo,
díky za Váš dotaz.
Pokud krevní test prokáže, že neaktivní metabolity THC v krvi byly pod hranicí, která by mohla ovlivnit schopnost řízení, může to znamenat, že policie vrátí řidičský průkaz a nemusí být udělena pokuta. V některých případech ale může být problém už samotný pozitivní test z potu nebo jiných testů na místě kontroly, protože i to může být považováno za porušení. Odkázala bych Vás na kolegy z právní poradny (mají i webovou poradnu), kteří mají s těmito případy zkušenosti.
Kontakt zde: https://poradna.asociace.org/pravni-informace/.
Policie ale běžně používá test ze slin, protože je rychlejší a snadnější na provedení přímo na místě. Test z potu může být použit, pokud je třeba sledovat delší časové období (například při podezření na pravidelnější užívání) , protože pot zůstává pozitivní po delší dobu než sliny. Takže závisí na policistech, pro jaký test se rozhodnou.
To, že jste měl negativní test ze slin, znamená, že užitá látka už není přítomna ve slinách v dostatečné koncentraci, aby byla detekována, zatímco v potu může stále zůstávat stopové množství.
Každopádně je důležité, jakým testem se nakonec vyhodnocují výsledky, přičemž krevní testy bývají rozhodující.
Stačí takto? POkud bych mohla ještě něco doplnit, tak se na nás obraťte.
Markéta