kombinace Zoloft a Kratom
MK
Dobrý den, dcera (18 let) užívá od června na úzkosti Zoloft 100mg. Nyní se opět vrátila i k užívání Kratomu. Prosím, jaké to může mít negativní dopady tato kombinace? Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Kratom, rostlina z jihovýchodní Asie, se stává stále populárnější alternativou k běžným lékům proti bolesti a úzkosti. Ačkoliv může kratom v určitých případech přinášet úlevu, jeho užívání s sebou nese i značná rizika, zvláště v kombinaci s jinými léky. Interakce s běžnými léky, jako jsou antidepresiva, antiepileptika, hypnotika, ale i alkohol, může vést k nepředvídatelným a nebezpečným reakcím. V závažných případech může tato kombinace vést i k úmrtí. Mezi nejčastější nežádoucí účinky interakce kratomu s léky patří: zvýšené riziko závislosti, zvýšení toxicity obou látek, zhoršení psychických symptomů ( úzkost, deprese), poruchy srdečního rytmu, zvýšení krevního tlaku, nevolnost.
Doporučila bych probrat užívání kratomu s lékařem, ten i vzhledem k předepisování AD medikace by měl vědět o dalších užívaných látkách, aby se předešlo nežádoucím interakcím a případně by se řešilo jeho vysazení. Byla bych opatrná s ukvapeným vysazováním, aby se předešlo nežádoucím reakcím organismu (podobné abstinenčním příznakům).
Určitě není bez rizika další užívání kratomu, který má závislostní potenciál. Proto bych doporučila dceři začít užívání řešit nyní. Dcera může využít i adiktologických služeb, kde dostane odbornou pomoc. Pokud napíšete okres bydliště můžeme Vám poskytnout odkaz, případně by Vám mohl poradit i její psychiatr.
Pokud budete potřebovat doplnit informace, máte ještě dotaz k něčemu, ozvěte se a rádi Vám odpovíme.
Za poradnu
HS