přítel závislý na pervitinu
viva
Myslíte, že je lepší drogově závislého přítele držet doma a snažit se mu pomoci dostupnými prostředky(kontakt s centrem a pod.) anebo s tím přestane, až ho doopravdy vyhodím z domu já a následně i jeho rodiče? Momentálně tuším, že je opět ve styku s drogou (a to nitrožilně a do krku,což je hrůza) a věřte mi, že jsem už úplně vyřízená. Pokud víte kontakty na nějaké brněnské poradny nebo centra, dejte mi, prosím, vědět. Hezký den přeji.

Odpověděl:
Dobrý den, ve svém minulém dotazu jste se zmínila o tom, že Váš přítel byl již u nějakého psychologa, ale pouze jednou. Čím to bylo, že kontakt přerušil? Vyhovoval by mu jiný odborník? A má on sám vůbec zájem ještě o nějakou odbornou pomoc? Ptáte se, zda ho máte držet doma a snažit se mu pomoci dostupnými prostředky nebo ho vyhodit. Myslím si, že mezi těmito dvěma možnostmi je ještě spousta dalších. Pokud by tedy opravdu měl zájem ještě někam docházet, určitě by to bylo dobré. Záleží ale také na Vás, co jste ochotná a schopná mu tolerovat. Jestli Vám stačí jeho ambulantní léčba. Než byste přikročila k možnosti ho vyhodit, napadá mě také, abyste mu zkusila dát jasně najevo, co si může dovolit a co ne. Vytyčit si jasné hranice a pravidla společného fungování. Záleží na Vás, co ještě vydržíte a naopak, kde už Vám dojde trpělivost a třeba ho vyhodíte. Těžko říct, co zrovna na něj bude "platit". Věřím, že jste úplně vyřízená, a že to je hodně těžké, a proto Vám píšu, abyste myslela také na sebe... Co se týká nitrožilní aplikace do krku, je pravda, že je spolu s aplikací do třísel z těch rizikových, protože blízko krční žíly se nachází i tepna a různé nervové a mízní pletence, které by si omylem mohl "napíchnout", a to je opravdu dost nebezpečné. Další riziko spočívá v tom, že místo vpichu je blízko mozku a je tedy větší možnost, že droga může poškodit nejrůznější mozková a nervová centra. Pokud byste chtěla nějaký kontakt na Brno, tak Vám mohu doporučit sdružení Podané ruce (více info na www.podaneruce.cz) nebo K-centrum PPP Brno, Sládkova 45, tel: 548 526 802. Držím Vám palce, ať to vyjde, a hodně síly. I Vám hezký den. Držte se...