delvitka
Dobry den momentalne netusim zda ste dostala ci nedostala muj mail ci zpravu,v mem poslednim dotazu jsem se ptala proc se mi po poziti extaze dela spatne zvracim upadam do mdlob a proc se mi mota hlava i kdyz piji.Ve Vasi odpovedi bylo ze bohuzel nevite nic o mem zdravotnim stavu a tak nevite jak mi vice poradit.Priznam se ze ani ja jsem do nedavne doby o svem zdravi nevedela moc,ted po prohlidce mi ma doktorka zjistila vysoky tlak 135/90 a to mi je 20let.Daler jsem mela problemy se zaludkem ale to uz je v poradku.Chtela bych Vas proto pozadat zda by ste mi ted nemohla poradit vice,vim ze by bylo nejlepsi kdybych vse prestala brat ale neni to tak casto jak se jini domnivaji,je to 2x maximalne3x do roka a to neni snad tak strasne.Prosim poradte mi za zodpovezeny dotaz predem dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Byla jsem ted pár dní pracovně pryč, takže jsem vám nemohla odpovědět na váš dotaz. Víte, když čtu váš dotaz, tak nějak moc nerozumím tomu, proč vlastně extázi užíváte? Pokud ji berete dvakrát až třikrát do roka a je vám po ní špatně, tak by možná bylo skutečně lepší ji neužívat. Brát extázi v této intenzitě jistě není tak rizikové jako ji užívat pravidelně nebo brát jiné drogy jako je pervitin či heroin, ale jistá rizika to samozřejmě má také. A vysadit ji by vám nemělo dělat problémy. Ty stavy, které popisujete (nevolnost, pocit závratě), mohou užití extáze provázet, jak už jsem vám psala v předchozí odpovědi. Může to samozřejmě souviset s tím, co říkáte o svém zdravotním stavu (vyšší tlak, dřívější potíže se žaludkem), ale nemusí. Každý na drogu může reagovat různě. Je pravděpodobné, že váš organismus při další příležitosti zareaguje opět podobně. Takže zvažte, co vám užívání extáze za těchto okolností přináší. Když byste se chtěla na něco dozeptat, tak zas znovu napište. Pokud byste chtěla vědět něco o víc o extázi, doporučuji stránky www.lf3.cuni.cz/drogy.