Jak se mám ovládnout... ?
Jane
Asi půl roku jsem užívala Extázi, průměrně 6 pilulí za měsíc. Nepociťovala jsem žádné problémy (naopak - bylo to skvělé období), ale před 17 dny jsem se rozhodla přestat chodit na akce a brát E - začala jsem se bát hlavně neurotoxicity a vůbec pozdějších následků, které by droga přinesla. Teď ale zjišťuji, že moje motivace vůbec není tak silná - a když bych si třeba na papír napsala na jednu stranu klady a na druhou zápory, které mi droga přinesla, tak by to tu motivaci ještě víc oslabilo :( Mám hroznou chuť jít na party, ale to nemůžu, protože se bojím, že bych si tam dala E (myslím, že bych se určitě neovládla) a moje předsevzetí by bylo v tahu. Takže teď akorát sedím doma a poslouchám taneční hudbu a když si uvědomím, že bych mohla být na nějaké akci, tak mám pocit, že už se doopravdy neudržím. Taky když si připomanu ten stav na E, tak mám šílenou touhu ten stav znova zažít, rozbuší se mi srdce a začnou se mi potit dlaně. Myslím, že kdybych měla doma u sebe Extošku, tak bych si jí snad dala i bez toho, abych šla na party, jak jsem "nadržená". Dokážu vůbec s tím přestat ? Nebo je to nevhodná doba, když mi zatím E nepřinesla žádný problém ? Kámoši mě vůbec nechápou.

Odpověděl: Hana Skořepová
Jane, je toho dost k řešení, že? Zkusím Vám odpovědět na závěrečné otázky. Za prvé si myslím, že s tím dokáže zcela jistě přestat. Teď se o to například snažíte, ale je to krátká doba na to dělat předčasné závěry, že to nejde. Bude to přeci jen trvat déle ( i díky kamarádům, kteří extázi užívají a kteří Vaše obavy nesdílají). Dále si myslím, že vhodná doba je na to vždy, a ještě nejlépe co nejdříve. Dokud nějaké problémy nenastaly, pak je samozřejmě obtížnější dostat se z toho bludného kruhu. Jane, pokud mohu radit, vydržte dále u Vašeho rozhodnutí. Možná by Vám mohlo pomoci přijít si s někým o tom promluvit. Klidně se můžete obrátit na Kačko na tel.čísle: 02/ 83872186 každý den. Také bych moc toto rozhodnutí nedráždila posloucháním taneční muziky, která lehce navozuje myšlenky spojené s užíváním E na party ( alespoň na určitou dobu a hlavně, když se nebude cítit nejlépe). Takže hodně síly v boji.