dotaz ohledně školení
kristyna
Dobrý večer, měla bych dotaz ohledně školení terateutů působících v protidrogových centrech - jestli tyto školení probíhají a případně kde. Mohu se ho účastnit již v 15 letech? Předem děkuji za odpověď, přeji příjemné dny.

Odpověděl: Bára Orlíková
Samozřejmě probíhají nejrůznější vzdělávací akce, které jsou určené pracovníkům organizací zabývajících se prevencí a léčbou drogové závislosti a profesionálům, kteří s touto problematikou v praxi setkávají. Ovšem to je vzdělávání pro lidi, kteří již v oboru pracují (psychologové, lékaři, sociální pracovníci), nebo v blízké době budou (studenti příslušných oborů) a obávám, že by vás tam skutečně ve vašem věku nevzali. Většina organizací pracujících s drogově závislými klienty, která přijímá do pracovního poměru nové zaměstnance, si stanovuje i podmínku odborné vzdělání a minimální věk 21 let. Pokud vás tato problematika zajímá, ujišťuji vás, že v praxi to není nijak fascinující práce, je to velmi náročné a člověk si především musí ujasnit, jak on to má se vztahem k drogám, proč se chce pracovat s takovouto klientelou a co ho k tomu vede. Potřebujete víc než jen nadšení a znalosti o drogách, ale musíte mít nějakou oporu ve vzdělání a ve vlastní osobnostní stabilitě. Takže - pokud byste o takovou práci stála, můžete si začít číst potřebnou literaturu o drogové problematice a zaměřit se především na získání středního či vysokoškolského vzdělání v oboru (psychologie, medicína, sociální práce, pedagogika). Co mě napadá, že byste se mohla zapojit do peer programu primární prevence. Když byste měla o něco podobného zájem, znovu napište a já vám zkusím zjistit podrobnosti.