Prosulpin a alkohol
X05
Dobrý den, jaká jsou rizika užití prosulpinu a alkoholu, kromě toho, že to má tlumivý efekt ?
Beru prosulpin 50mg 2x denně, co se mi stane když si sem tam na to dám 2-3 piva ? A pokud budu chtít pít větší množství alkoholu, kolik dní předtím a potom prosulpin vysadit ? Nikde v lékárně mi nejsou schopni poradit jinak, než nepijte, ale já chci vědět když už alkohol užiju, ať je to co nejvíc bezpečné. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den X05,
děkujeme za dotaz. Riziko kombinace obou látek je opravdu nejvíce v utlumení, tedy snížení pozornosti, spavosti, až po krajní situaci k snížení činnosti dechového centra a krevního oběhu. Prosulpin je užíván k léčbě psychických obtíží a na to alkohol také není příliš vhodné užívat. Alkohol sám o sobě může vyvolávat úzkostné a depresivní stavy a tedy jde proti záměru medikace, aby se psychika stabilizovala.
Jinak pro informaci za bezpečnou dávku pro zdravého dospělého člověka je dle expertů Světové zdravotnické organizace považováno množství alkoholu do asi 20 g 100 % lihu za den (16 g pro ženu, 24 g pro muže), což je asi do půl litru piva nebo 200 ml vína, 50 ml destilátu.
Vzhledem k limitům internetového poradenství je na Vás zvážit pro sebe míru rizika. Určitě bych o tom mluvila s lékařem, který Vám medikaci předepisuje, zda by bylo vhodné i vysazování medikace.
Za poradnu
HS