Zmena zivot.stylu
TB
Jsem se vsi pravdepodobnosti alkoholik, drogy neberu, travu jsme nekolikrat zkusil a jelikoz jsem z toho mel vzdycky vybornej pocit, tak jsem to radsi vsechno jednoho rana vyhodil do popelnice..asi bych si na to desne rychle zvyknul...oproti kocovine mi to rano prislo jako prochazka po plazi, stavy neskonale prijemnejsi...jasne, asi jenom zpocatku... . Nicmene muj dotaz je: moje vule uz asi neni dost silna na to, abych prestal pit..nicmene si porad zachovavam "lidskou tvar" na venek, ale bojim se, ze to uz dal takhle nezvladnu...klasicke problemy v praci /4 x za mesic Acko...ja si to muzu nastesti dovolit.../ zdravotni problemy asi zpusobene alkoholem..deprese, tres, uzkost, nespavost, boles v zadech, kloubu, bolest ocniho pozadi.. atdatd... Jak se vyhnout denodennimu natlaku dat si pivo..?? V praci.., mezi znamymi.. Jelikoz ziju sam, neni pro mne reseni se na cas od vsech "trhnout" to pak zacnu jeste vic sam doma...stare zajmy nejak prestavaji bavit..klasika..... Zmenit okruh znamych je dost problem...prace, vek (37) apod ..mam pocit ze je to zacarovana spirala..ktera se toci cim dal rychleji nekam kam nechci...uz neponzam jestli je muj nezajem k necemu prirozeny, nebo vyvolany alkoholismem....vule desne slabne...nejdele jsem to vydrzel 2 mesice ..pak jsem schopny se zase vypruzit..(kolo, plavani, predsevzeti..) staci ale mala pricina, a je to zase o stupen horsi nez predtim... No, ani vlastne necekam odpoved, ja vim ze je to sakra na me....

Odpověděl: Pavel Kubů
Na svůj dotaz jste si už v závěru odpověděl velmi přesně. Na to, jak začít s abstinencí, zda ji zvládnete sám nebo pro Vás bude výhodnější komunitní či ústavní forma léčby, Vám nelze spolehlivě odpovědět mailem. Bude lepší, když se pokusíte podle místa svého bydliště vyhledat AT poradnu eventuelně zajít na setkání svépomocné skupiny anonymních alkoholiků, kde můžete čerpat ze zkušeností s abstinencí jedinců s podobným problémem. Seznam schůzek v jednotlivých krajích najdete na http://www.help-psych.cz/aa.html. Přejeme hodně štěstí a věřte, že nic není ztraceno.