Marihuana
Jitka
Dobrý den, můj čtrnáctiletý syn před dvěma dny vyzkoušel marihuanu. Svěřil se mi s tím, protože se mu udělalo špatně - motáni hlavy, podlamovaly se mu nohy. Je možné, že ještě dnes není úplně v pořádku? Má pocit mravenčeni ruky, v noci motáni hlavy a lehké zmatenosti? Prý si protáhl jen jednou, ale je velmi drobný. Děkuji za odpověď, Jitka.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jitko,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. U každého může být prožívání na drogách i následně po užití drog různé. Většinou se s tím organismus a psychika srovnávají pár dní po požití. Člověk je senzitivnější a není zcela ve "své kůži". Při dostatečném odpočinku (spánek, příjem tekutin, jídla) by se měl stav zlepšit. Někdy mohou přetrvávat některé stavy, ale měli by postupně mizet. Pokud však nebude tento stav pro syna zvladatelný, tak bych vyhledala odbornou pomoc, aby lékař či jiný odborník mohl se synem probrat vše okolo jeho prožívání a případně se nasadila adekvátní medikace. Chápu i Vaši nepohodu a bylo by fajn si případně s někým o tom promluvit také, abyste měla prostor kouknout se na situaci s odstupem a možnost se pobavit, jak dále se synem fungovat. Koukněte na stránky https://www.drogy-info.cz/, kde najdete potřebné kontakty v místě bydliště. Případně napište, a pokusíme se Vám dát konkrétní odkaz anebo doplnit informace k dotazu.
Držím palce, ať se stav syna zlepší a ať se zadaří i společná komunikace na téma užívání drog a alkoholu.
Můžete se inspirovat i doporučeními a informacemi na stránkách naší webové poradny https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Za Drogovou poradnu
HS