Poškození mozku z drog?
koloděj
Dobrý den. Mám přítelkyni se kterou chodím cca 3 roky. Je jí 40 let, ale čím více se poznáváme, tím více jsem někdy zděšen. Přítelkyně užívala 4 roky Heroin a to mezi 16-20 lety. Čistá je tedy už 20 let. Co mě zajímá je, zda může heroin poškodit mozek, když jej užívala 4 roky a ovlivnit tak nálady a změny v chování? Problém totiž nastává, když se přítelkyně napije alkoholu, tak je agresivní jak fyzicky, tak verbálně. Ráda uráží a ponižuje lidi. Dělá scény, že to není až možné. Většinu si pak ani nepamatuje co se děje, když pije. Tím pije myslím například 3-4 sklenky vína nic velkého a pak se úplně změní. Také má dosti sníženou imunitu a dost se jí dělají modřiny na těle, když se o něco lehce bouchne. Střízlivá je milionová ale jak se napije je to jiný člověk. Pak mě to strašně mrzí, hádáme se a na dotaz proč se takhle chová odpoví, že neví. Co mě tedy zajímá je, zda to chování jsou následky z užívání Heroinu nebo to s tím nemá nic společného? Děkuji moc.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Koloději,
děkujeme za dotaz.
Dle popisu situace bych nedávala do souvislosti užívání heroinu v minulosti a současném chování přítelkyně po vypití alkoholu. Spíše se jedná o alkohol samotný, který s sebou nese většinou uvolnění  ztráty kontroly nad svým jednáním a často se pod vlivem alkoholu člověk chová agresivně. Může to být i tím, že si v běžném životě nedovolí daný člověk vyjádřit svůj vztek, nebo se nakumuluje spoustu stresu a pak je potřeba ho vyventilovat a alkohol toto jednání nejen umožňuje, ale ještě více emoce podněcuje. Bylo by tedy dobré s přítelkyní pobavit ohledně Vašich obav o ní a jak to negativně ovlivňuje i Váš vztah. Zda je schopná omezit alkohol, nebo je to pro ní problematické a sama to nezvládne, tak jí můžete nabídnout i odbornou pomoc, kde by to mohla řešit. Je potřeba jí i podpořit v tom, jak se chová za střízliva, to co jste napsal do svého dotazu. Podpoříte jí i tím, že se společně můžete přijít o tomto problému poradit do ambulance Poradna pro rodinu Sananim, adresa Žitná 51, Praha 1. Je vhodnější se předem telefonicky objednat na čísle 739 268 527 nebo 284 824 234. Pokud byste chtěli odkazy i jinam, můžete se kouknout na stránky https://www.drogy-info.cz/¨, kde je mapa pomoci a tam si nastavíte potřebné vyhledávání.
Věřím, že se zadaří s partnerkou promluvit a vzájemně se podpoříte.
Za Drogovou poradnu
HS