Urgentní dotaz
Dan
Dobrý den
Potřeboval bych radu
Jsem alkoholik již rok abstinuji, v minulostí jsem měl z alkoholu toxickou psychózu a dostal jsem se do křížku se zákonem,
Nyní mám nařízený soudní protialkoholní dohled v ambulantní formě u své psychiatričky.
Za zhruba posledních 6-7 týdnů jsem zhubnul cca 6-7 kg, drogy, ani alkohol neužívám,
Cca 3 měsíce jsem začal pravidelně chodit plavat 2-4 hodiny třeba 4x za týden,
beru lamotrigin a asi 3 měsíce tritico 150 mg, před span ím.
Pracuji převážně noční směny fyzicky náročné také mám poslední dobou úzkost a deprese, většinu dne prospím, nemám chuť k jídlu musím se často nutit něco sníst nebo je mi na zvracení, můj týdenní jídelníček jsou proteinové tyčinky, někdy Čína, ovoce, 1-2 za týden normální jídlo,
Ale k věci příští týden mám sezení u své psychiatričky a velice se bojím že první co jí napadne až mě uvidí bude že užívám nějaké drogy jelikož jsem v 16-18 občas zkoušel kokain a pervitin a řekl jsem jí to na prvním sezení,
Před 4 dny jsem byl u kamarádky a pár našich přátel v obýváku kde z bongu kouřily piko a já jsem v tom dýmu seděl 2 hodiny a tak se extrémně bojím toho že by mě mohla poslat na toxikologické laboratorní testy kde by to asi s velkou pravděpodobností bylo vidět? Nebo by mi dala jen nějaké orientační testy ze slin nebo močí bylo by to vidět i na nich?
Protože se jí úplně nechci svěřovat že mám deprese a úzkosti abych neskončil někde na psychiatrii nebo 3 léta ústavní léčba za porušení nařízené ambulantní protialkoholního dohledu. Vůbec nevím jestli tam třeba nezavolat že mi v práci dali denní, nebo že jsem nemocný což by můj problém asi nevyřešilo ale třeba bych aspoň nějak mohl aspoň trochu přibrat, ale taky se bojím že to může být spojené s přodělanou psychózou která způsobuje i po delší době takové ty schizofrenií stavy tak se dost bojím jestli třeba opravdu nejsem nebezpečný pro sebe nebo ostatní...
Díky moc za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dane,
moc se omlouvám za pozdější odpověď. Snad bude ještě potřebná, vzhledem k termínu návštěvy u psychiatričky. Pravděpodobně byste neměl mít pozitivní testy na pervitin, pokud jste sám drogu neužil. Možná by se mohla projevit na orientačním testu pozitivita, ale na testech v laboratořích, které jsou přesnější, by mělo být vše negativní v případě abstinence. Někdy může způsobovat falešnou pozitivitu i medikace, kterou člověk užívá, ale opět to zpřesňují laboratorní toxikologické testy.
Zvažovala bych na Vašem místě promluvit s psychiatričkou o svých stavech úzkostí a depresí, zda by nešla upravit medikace. Je fajn, že se snažíte dělat aktivitu, která Vás uvolňuje a přidá energii, kterou potřebujete. Určitě v plavání pokračujte nadále.
Svou roli na psychickém stavu hrají i Vaše noční směny, kdy máte obrácený biorytmus a to je značná zátěž pro organismus. Řešením by mohla být změna pracovní doby příp.práce, ale samozřejmě tohle rozhodnutí je na Vás. Ohledně stravování by bylo fajn zařadit do svého jídelníčku pestřejší stravu k doplnění vitamínů a minerálů, které při takto jednostranné stravě jsou nedostačující. Využijte příznivého období na čerstvou zeleninu, ovoce, jezte ořechy, ryby a červené maso atd.
A v neposlední řadě k zlepšení psychiky přispívá i podpůrné okolí, ať pozitivní vztahy v rodině nebo s přáteli, ale také podpora od odborníků, kde můžete otevřeně mluvit o tom, co prožíváte a zároveň si utřídit, co můžete pro sebe dělat dále. Pokud byste měl zájem o kontakt na takové zařízení, napište odkud jste
(stačí okres) a dáme Vám potřebné odkazy. Jednou z možností je využít setkávání Anonymní alkoholici, více info najdete na stránkách www.anonymnialkoholici.cz.
A ještě bych Vám doporučila vyhýbat se rizikovým situacím, kde přátelé užívají drogy či ve větší míře alkohol. Zbytečně se tak vystavujete riziku užití daných látek, a to pro Vás v dané situaci není nic dobrého.
Přeji Vám, ať zvládáte nadále toto složité období a výhledově, ať se Vaše situace zlepší.
HS