Odmítání léčby na odvikaní marihuany
Kačí
Dobrý den, syn 32 let je uživatel marihuany od 16 let, svým způsobem to dlouho nebylo znát. Posledních sedm let se užívání se zvedlo z důvodu rozchodu, stresů v práci. Tím že se poslední dva roky živil jako kurýr tak se snažil užívat CBdcko netuším jak se to správně nazývá ale bohužel i normální trávu. Před měsícem bohužel nalizal a přišel o papíry a tím i o práci. Přestěhovala jsem syna k sobě abychom mu pomohly protože ho to srazilo na kole jak se říká. myslela jsem že se po naučí a přestane užívat trávu. Bohužel jsem zjistila že je hodně závislý a nedává abstinenční stavy. Takže opět si chodí ven zapálit. Když jsem ho prosila aby poprosil odborníky a šel na odvikaní tak má pocit že ho chci zavřít do ústavu hrozně se toho bojí. Jak ho mám přesvědčit že bez pomoci to sám nezvládne ať se aspoň k vám zajede podívat a chodí aspoň na sezení klidně bychom ho tam vozila ale nevím jak mu to říct aby mě vůbec poslouchal a vzal na vědomí že to sám nedá. Pak je naštvaný a nechce o tom se bavit. Nevím jakým způsobem s ním o tom mluvit zda opatrně postupně nebo dát nějaké Ultima. Bohužel to mi moc nejde být přísná. Takže otázka zní jak mluvit s drogově závislým že odborná léčba je pro něj nejlepší řešení.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kačí,
děkujeme za důvěru s jakou se na nás obracíte. Chápu Vaší obtížnou situaci. Bylo by fajn zkusit syna namotivovat, abyste spolu zašli do nějaké odborné služby, kde Vás mohou podpořit ve vzájemné komunikaci.
Na tomto odkaze najdete informace a tipy, jak takový hovor vést: https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud se chcete obrátit na odborníky Vy sama a probrat celou situaci se synem.
Můžete se obracet v rámci Slaného na Interveční centrum- ambulantní program Wilsonova 560, Slaný, tel 736 648 936; www.zsi-kladno.cz
Tento program spadá pod Zařízení sociální intervence Kladno, kde je také Adiktologická ambulance a následná ambulantní péče, sídlí na adrese Jana Palacha 1620 (1.patro), Kladno; tel 312 292 340. 312 292 322, 736 648 936
V obou službách nabízí pomoc, podporu a spolupráci všem, kteří mají problémy se zábislostí na návykových látkách
V Praze se  můžete osobně obrátit na naši Poradnu pro rodinu SANANIM z.ú. v Žitné ulici 51 na Praze 1. Je potřeba se předem objednat na tel. 739 268 527.
Konzultace jsou bezplatné. Může jít o jednorázové sezení a můžete přijít sama nebo i se synem společně.  Kolegové Vám rádi poskytnou podporu a informace k tomu, jak můžete dále postupovat a jak ideálně syna motivovat odborné služby navštívit.
Přeju vám hodně sil a trpělivosti
Za Drogovou poradnu
HS