Pervitin
Lucie
Dobrý den,přítel bral pervitin a já mu moc nevěřím,že přestal.Kupuju testy na moč,kde se ukazuje negativní výsledek.Ale nedávno jsem našla pervitin u něj v kapse jenže se z toho vykrucuje a dokonce jsem našla viagru.Docetla.jsem se,že Viagra spolu s pervitinem po jeho užití ukáže negativní test na pervitin.Je to možné?Nebo jestli se dá obelhat jinak test na moč? Jelikož jsem u toho,když čůrá a vidím že ,nemíchá moč s jinou látkou.Jsem v koncích a nevím na koho se obrátit potřebují pomoc .Děkuji moc

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Lucie,
děkujeme za dotaz. Zajímal by mě odkaz, kde jste se dočetla, že Viagra ovlivní výsledek testu na pervitin. Za mě je to nepravděpodobné, ale nejsem farmaceut nebo chemik. V každém případě by se projevilo užívání obou látek na jeho chování a fungování. Při užívání pervitinu jsou typické projevy chování viz https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html  Navíc v kombinaci s viagrou, kdy obě látky rozšiřují cévy, projeví se nejen v erektilní formě, ale mají vliv na srdeční činnost.
Co mi však přijde důležité je situace kontroly čistoty partnera s testováním. Jak se v této situaci oba cítíte? Je to opravdu pro Vás ujišťující informace? Dle popisu mi přijde, že ne. Důvěra ve vztahu je důležitá a chápu, že chcete mít jistotu. Bylo by fajn zkusit si s partnerem promluvit otevřeně, jak oba tuto situaci prožíváte a co byste od sebe potřebovali. Na tomto odkaze najdete informace a tipy, jak takový hovor vést: https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Někdy můžete být náročné vzájemně vykomunikovat tuto situaci. Pak by bylo na místě zkusit namotivovat partnera k společné návštěvě odborné služby, kde by Vám kolegové pomohli vytvořit bezpečný prostor k vyjednávání. Můžete samozřejmě si přijít o situaci promluvit i jen Vy sama a získat informace, jak můžete dále postupovat a jak ideálně partnera motivovat odborné služby navštívit.
Víte, kam se obrátit? Jednou z možností jsou odborné adiktologické služby, kteří pracují s blízkými osobami závislých. Pokud napíšete, odkud jste, rádi Vám nějaký kontakt na službu poskytneme.
Držím palce v dalších krocích
HS
Věřím, že