Přítel bere drogy
Denisa
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak jednat s přítelem, který když pije alkohol, tak bere i drogy (kokain). Já jsem zásadně proti a vadí mi, v jakém stavu chodí domu (agresivní, náladový, mluví z cesty). Když s ním o tom chci mluvit, řekne, že žádný problém není a příště už to neudělá. Teď mi přiznal, že když si dá alkohol (1x-2x týdně), má potřebu si dát. K tomu kombinuje v týdnu i Kratom. Prosím o radu, jak s ním mluvit nebo případně jak dál postupovat. Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Deniso,
děkujeme za důvěru. Určitě nejste v jednoduché situaci. Bylo by fajn zkusit partnera namotivovat, abyste spolu zašli do nějaké odborné služby, kde Vás mohou podpořit ve vzájemné komunikaci.
Na tomto odkaze najdete informace a tipy, jak takový hovor vést: https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Případně se na odborníky můžete obrátit Vy sama a celou situaci s partnerem probrat. Kolegové Vám rádi poskytnou podporu (určitě si ji zasloužíte) a informace k tomu, jak můžete dále postupovat a jak ideálně partnera motivovat odborné služby navštívit.
Víte, kam se obrátit? Jednou z možností jsou odborné adiktologické služby, kteří pracují s blízkými osobami závislých. Pokud napíšete, odkud jste, rádi Vám nějaký kontakt na službu poskytneme.
Přeji mnoho sil!
S pozdravem,
Nikol Spůrová