Odvykání kratomu
evik
Dobrý den, potřebuji se zeptat, jestli jsem schopná sama odvyknout od kratomu a na co se mám připravit, až přijdou abstinenční příznaky. Beru denně skoro 10g. Děkuji předem

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Eviku
děkujeme za Váš dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodla k vysazení kratomu. Vysazování jakýchkoliv látek je individuální a nelze jej bez odborného vyšetření předem stanovit. Nelze ani předem určit, co konkrétně Vás čeká.
Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátům, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Ideální by bylo vysazovat spíše pozvolna a menších dávkách. Pokud byste se rozhodla zůstat bez odborné pomoci. Je určitě fajn, naplánovat si volno bez pracovních povinností a mít na vysazování klid. Určitě je na místě přidat také magnesium, zmírní napětí. Pečujte o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity - spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.), popíjejte meduňkový čaj a mějte na blízku nějakou osobu, které se můžete svěřit.
Nejideálnější cestou by bylo, abyste kontaktovala některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo některou z adiktologických ambulancí, kde můžete vše v klidu probrat. V ambulanci Vám také můžou pomoci se zorientovat v tom, co Vám kratom přinášel. Také je možné, že i po vysazení se některé obtíže, na které Vám kratom přinášel úlevu znovu vrátí. Společně s kolegy můžete hledat vhodné strategie ke zvládání chutí a jiné dravější sebepéči. Vysazení kratomu nemusí být samo o sobě výhra, je důležité se zaměřit i na příčinu, pro kterou Vám přinášel úlevu. Víte, kam se obrátit? Stačí napsat větší město, odkud jste a zašleme Vám vhodné kontakty.
Je fajn, nebýt na to sama! Klidně ještě napište, pokud potřebujete. Budu ráda, i když dáte vědět, jak se vysazování daří.
Přeji Vám úspěch při vysazení a další cestě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová