Toxi testy
Jutraz
Dobrý den, chci se zeptat, zda je možné tvrdit, že testy z moči jsou velice přesné? Co dělat, když tohle tvrdí na met.programu a nehodlají od tohoto tvrzení ustoupit? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jutraz,
díky za Váš dotaz. Nevím, jaké testy v programu používají, ale předpokládám, že se jedná o screeningové testy z moči. Spolehlivost rychlotestů je přibližně 95-97%, přičemž častěji se objevuje právě tzv. falešná pozitivita, to znamená, že test vyjde pozitivní, přestože látka nebyla v poslední době (1-2 týdny) užita. Někdy může vyjít test s falešnou pozitivitou v reakci na nějaké užívané léky.
Pokud testy vycházejí opakovaně pozitivně a jste si jistý, že dané látky neužíváte, bylo by vhodné udělat kontrolní vyšetření přímo v toxikologické laboratoři. Zkuste o této možnosti na metadonovém programu promluvit.
Stačí Vám to takto?
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová