Uspání
MethHeroin
Dobrý den,
chci se zeptat, jestli u nás funguje služba o které jsem četl, že je k dispozici v USA, a to, že vás dají do umělého spánku po dobu třeba dvou týdnů než vám skončí absťáky a pak vás normálně proberou, už čistého a bez absťáků. Potom je samozřejmě ještě potřeba nějaká další péče aby nedošlo k relapsu a PAWS se také nevyhnete, ale alespoň ty nejhorší stavy jakoby "prospíte".
Je něco takového u nás, případně myslíte si že by na to nějaký doktor přistoupil?
Děkuji, pěkný zbytek dne!

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. V České republice se nic takového standartně při detoxifikaci neprovádí. Do umělého spánku se uvádějí pacienti, u kterých je cílem zajistit spánek a především úlevu od bolesti při závažných zdravotních stavech - lékaři se při tomto zákroku snaží maximálně utlumit činnost centrálního nervového systému, snížit základní metabolismus a vytvořit tak předpoklady pro zotavení. Vštšinou se toto provádí v rámci intenzivní péče a úkonech, které jsou pro nemocného obvykle nekomfortní a nepříjemné (např. umělá plicní ventilace).
Pokud se rozhodujete o detoxifikaci od opiátů, můžete zvážit možnost vyabstinovat na některém z detoxů, kde Vám spíše poskytnou nějakou farmakologickou podporu pro zvládání odvykacího stavu. Nebo můžete zkusit vysadit sám za podpory ambulantní adiktologické služby a nějakého ambulantního psychiatra - může vám to pomoci naplánovat a případně Vám doporučí a předepíše medikaci, která Vám to pomůže lépe zvládnout. Nějaké nepříjemné stavy mohou přetrvávat i delší dobu po vysazení (např. nervozita, nechutenství apod.) - i v tom by se vám mohl ambulantní psychiatr hodit. Další variantou může být postupné vysazování za podpory substituční terapie.
Stačí takto?
Klidně ještě napište, pokud potřebujete!
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová