alkohol a léky
Tomáš
Dobrý den,
začal jsem užívat na úzkostné stavy antidepresiva Citalec,Dogmatil a na noc na usínání Neurol. Vím,že alkohol by člověk na léky užívat něměl,nicméně jsem si to neuvědomil a v restauraci jsem si k věčeři dal 1 pivo. Vadí to hodně? Můžete to mít nějaký následek?
Předem děkuji moc za odpověď...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
děkujeme za dotaz. Ohledně kombinace léků a alkoholu je samozřejmě vhodnější alkohol neužívat. Pokud se Vám to stalo jednorázově, a v takovémto množství (1 pivo), nic se neděje. Dlouhodobé a nadměrné užívání alkoholu bude pro organismus zátěž, hlavně pro játra, žaludek a srdce. Navíc vytvořením si kombinované závislosti si také neulevujete ve Vašich psychických obtíží. Naopak alkohol může více potencovat úzkostné stavy. Zkuste nyní tedy alkohol vynechat a zkusit užívat pouze medikaci v kombinaci s pohybovými nebo relaxačními aktivitami. Nedílnou součástí efektivní léčby je i psychologické, terapeutické poradenství, kde máte možnost pracovat s příčinami i následky úzkostí. Pokud byste potřeboval doplnit nějaké informace, dát odkazy na odbornou pomoc, ozvěte se.
Držím palce, ať je Vám lépe.
HS