Vliv kokainu na krevní oběh
Mr. Kosak
Dobrý den,
jsem občasným uživatelem kokainu a setkávám se s dalšími občasnými uživateli.
A chtěl jsem se zeptat na jeden společný znak který mi není jasný. Že po opakovaném užívání (myšleno v jeden večer) se objevuje ztuhlost nohou nejčastěji lýtek. Není to křečovité, ale prostě řekněme těžké nohy. Jakoby člověk naběhal 20km a nebo tahal nohy někde z betonu či běhal ve vodě. A má to takto právě téměř každý, kdo si dá vícekrát. Co je toho přesnou příčinou v tomto případě?
Děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Mr. Kosak,
díky za Váš dotaz.
Kokain patří do skupiny stimulantů, které po užití ovlivňují různé části těla a účinky mohou být komplexní. Problém, který popisujete (i ostatní uživatelé) může být z několika příčin, pravděpodobně i jejich kombinace.
• Kokain způsobuje zúžení cév (vazokonstrikci), což může omezit průtok krve do svalů a způsobit jejich ztuhlost nebo pocit těžkosti.
• Po užití může dojít ke zvýšení svalového napětí, což v delším časovém úseku může způsobit ztuhlost až bolest různých sval. skupin. S tím souvisí i zvýšení fyzické aktivity, což zaručuje vyšší míru únavy a přetížení svalů, tím může vznikat ztuhlost a bolest.
• Dále může být problém s elektrolytovou rovnováhou, neurotransmitery nebo dehydratací...
Co konkrétně u Vás způsobuje tento pocit nevím, pravděpodobně to bude kombinace výše zmíněných. Ke zmírnění těchto příznaků by samozřejmě ideální bylo neužívat nebo snížit užitou dávku.
Pokud to v plánu nemáte, můžete vyzkoušet doplnit hořčík a hlídat si hydrataci i při akci.
Pokud byste měl ještě nějaké doplňující dotazy, neváhejte se na nás obrátit.
Markéta