Jak fungovat bez Perv.
Anonym
Zdravím,
potřeboval bych radu. Vydržet to bez pervitinu není těžké, ale já pak nedokážu fungovat. Furt bych spal a to si můžu dovolit max týden a ani po týdnu co jsem prospal nedokážu pořádně něco dělat víc jak 3 hodiny protože bych si šel zase klidně lehnout(Je mi teprv 30 a žádný zdravotní problémy ale řeším to protože kvalita šla poslední dobou dolů a asi bych za chvilku i nějaký zdrav. problémy mohl klidně mít a to nemůžu přítelkyni a malému udělat,práce je skvělá ale tam musím být 100% což mě nutí nastartovat tu samou smyčku dokola....musím se z toho dostat ”za běhu„)...Úplně chuť něco dělat, něco vytvářet, .... Káva, matcha,vitamíny, prášky na energii (Premium Gold Active) na tom taky usnu. Ale spíš mě štve ta nechuť něco dělat. Trochu aby mě už něco bavilo aspoň po tom týdnu...
Existuje něco po čem bych měl trošku náladu do života. Něco v lékárně. S čím se dokážu poprat diskrétně, jenom přítelkyně to ví. Beru každou radu co mi pomohlo vyřešit můj problém. Díky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a důvěru. Jak zvládnout abstinenci bez odborné pomoci je strašně těžká otázka, i to co by Vám ulehčilo Vaše propady nálady a nechuť něco dělat.
Každý se s abstinencí vyrovnává jinak, pro každého je problém něco jiného. Vy popisujete velkou únavu a nechuť k běžným aktivitám po vysazení. Toto bývá po vysazení stimulancií celkem běžné. Obvykle se stav do několika týdnů až měsíců upraví. Někdy může pomoci podpůrná farmakoterapie, bohužel Vám nemohu bez dalšího vyšetření poskytnout universální radu. Chápu, že nechcete, aby o vašem problému věděl někdo blízký a nechcete nikam docházet. Pro mnoho lidí je náročné ukončit užívání svépomocí.
Bylo by vhodné vyhledat odborníky z oblasti adiktologie a celou situaci probrat osobně, můžete se objednat alespoň na úvodní poradenské setkání a probrat další možnosti. Odvykání je velmi individuální záležitost a každému pomáhá něco jiného. S většinou adiktologických ambulancí také spoluprací lékaři z oboru psychiatrie, kteří by Vás v odvykání mohli podpořit nějakou jinou nenávykovou medikací, třeba jen krátkodobě. Někdy se po vysazení drog objeví potíže, pro které Vám zpočátku mohl pervitin pomáhat a to je potřeba řešit.
Mnoho služeb nabízí i anonymní poradenství, tedy se nemusíte obávat, že o Vašem problému bude vědět někdo další. Co Vy na to? Je to pro Vás alespoň trochu přijaté? Víte, kam se obrátit?
Stačí napsat větší město, které máte v dosahu a vhodné kontakty Vám zašleme.
Přeji mnoho sil!
S pozdravem,
Nikol Spůrová