Marihuana-zdravotni problemy
Enis
Dobry den, Rok kourim denne marihuanu a pochopitelne se u me objevuji zdravotni problemy.Boli me zaludek, mam zazivaci problemy.Posledni dobou mne ale boli na leve strane zhruba v miste kde se nachazi slinivka.Jako snazivec jsem si na internetu nasla nekolik clanku a mam opravdu dojem ze pricinou muze byt me koureni./Nejdrive jsem se domnivala ze to spise nesouvisi/.Dale hubnu /kilogramy jsou ale stejne/ pouze na pohled hlavne ruce a oblicej.Jim ale zamerne po celou dobu vice nez driv a posledni 2 mesice vypiji denne 4 litry tekutin.Dechove potize nemam.ri poslednim vysetreni na gynekologii kde mi nahodou brali krev mi bylo receno ze jsem mirne anemicka.To je 4 mesice.Po hledani clanku na toto tema jsem si opatrila Aktiferrin ktery je dle lekarnice pro "anemicke"kuraky plus kapsle B12.Je to 14 dni a ja nekourim bohuzel se mi stav /coz je jasne/ za tak kratkou dobu nijak nezlepsil.Je mi jasne ze nejlepsi by bylo zajit k lekari na odber krve a dalsi prip.vysetreni presto Vas prosim o vysvetleni pro laika proc dochazi pri koureni k hubnuti i kdyz jim, k jakoby ochabnuti kuze i kdyz piji /a dycham 10 dennne dle navodu-dechova cviceni kvuli pripadnemu zkracenemu dechu ktery snad jeste nemam a vubec kvuli vetsimu prijmu kysliku/,malicke pupinky kolem oci..atd. Zajimaji me zdravotni problemy ktere jsem popsala.Prosim o vysvetleni proc konkretne vznikaji a co /krome navstevy lekare/ mohu sama udelat/krome nekoureni/.Napr.vic/min pit, co jist/nejist,vitaminy,volne prodejne leky.je opravdu mozne ze mam pravdu a ze me trapi slinivka ktera "nestiha" pomahat cistit muj organismus nebo jsem si vymyslela nesmysl a pripadaji v uvahu spise dalsi, jine onemocneni?Rada bych mela pribliznou predstavu co jak je, muze byt a proc.Dekuji za pomoc a odpoved.Marketa J.

Odpověděl: Pavel Kubů
Ve svém dotazu neuvádíte, zda kromě konopí kouříte i tabák. Pakliže ano, je příčinou vašich obtíží zřejmě nikotin, který má řadu negativních účinků na sliznici žaludku a dvanácterníku a může, ať už přijímaný plícemi při kouření, či kůží nebo sliznicí dutiny ústní (nikotinová substituce - náplasti, žvýkačky), vyvolat vředovu chorobu. Bolestivé příznaky, které popisujete mohou být způsobeny pouze zánětlivými změnami sliznice žaludku a nemusí mít vůbec nic společného se slinivkou, k rozhodnutí o příčině těchto příznaků je však skutečně nutno navštívit lékaře, po emailu příčinu dignoatikovat nelze. Stejně tak nižší množství červených krvinek může souviset s počínající vředovou chorobou, může se ale také jednat o u řady žen běžný průvodní jev menstruačního krvácení či o jinou příčinu. Vaše teorie, že slinivka přestáhá stíhat čistit organismus je nesprávná. Orgány, které odstraňují z těla toxické láky, jsou převážně játra, která detoxifikují cizorodé látky a vylučují je do žluče, která odtéká do střev a spolu se stolicí odcházejí z těla ven a částečně i ledviny, které je vylučují do moči. Obávám se, že žádný z volně prodejných léků vaše problémy nevyřeší, bude lepší neodkládat návštěvu lékaře a nechat se vyšetřit nejlépe gastroenterologem.