asi blbnu,
kamila
ahoj, uz si rikam, ze to zacina bejt opravdu vazny. Je mi 29 let a hulim tak 10 let a poslednich 5 let opravdu casto, denne nebo obden. Zacinam mit deprese, jak jsem se docetla tak to je z huleni. Trpim tim, ze do detailu vsechno rozebiram, trapim se kravinama na ktery pritom prijdu, resim uplne nepodstatny veci /podle ostatnich/ a jsem potom z toho na co myslim nestastna. Vim, ze nejlepsi by bylo prestat, pokousim se, ale nejak se mi to uplne nedari. Nevite o necem jinem co by mi pomohlo, uz jsem uvazovala i o psychiatrovi, ale to by bylo az posledni reseni. Diky Kamila

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den Kamilo, na odpověď sama narážíte ve své otázce: asi nejlepší by bylo s hulením na čas přestat, aby se vůbec ukázalo, jestli je to tím způsobené. Podle obtíží, jak je popisujete, je to dost pravděpodobné a pokud budete abstinovat, mělo by se to časem upravit. Problém asi bude v tom, že se vám to, jak píšete, prozatím příliš nedaří. Nevím, jestli hulíte sama, nebo jste částečně ovlivňována nějakou partou, se kterou se scházíte - v tom případě by bylo dobré s nimi pokaždé nezahulit...(nebo zkusit najít jinou partu?). A jestli hulíte sama, tak se pokuste "zabavit se" něčím jiným, když budete pociťovat chuť zapálit si (pomáhá upnout pozornost na něco jiného nebo se odreagovat např. fyzickou námahou). Dále by se daly využít přípravky s výtažkem z jinanu (gingko), měly by zlepšit mozkovou činnost. Kdybyste se rozhodla pro vyhledání odborné pomoci, což mimochodem není žádná ostuda, můžeme vám zprostředkovat kontakt, pokud napíšete odkud jste. Hodně štěstí!